Presales Manager till Advania

Arbetsbeskrivning

Tjänsten

Som Presales Manager får du själv utforma och sätta din prägel på rollen, där du ansvarar för miljöerna. Du stöttar vår försäljningsorganisation som rådgivare och teknisk expert och agerar systemspecialist gentemot Advanias kunder och prospekts. I kundsammanhang stöttar du upp Sales med din tekniska expertis i form av professionella presentationer och demonstrationer. Vi arbetar med såväl standard som skräddarsydda leveranser.

Du välkomnas till ett drivet och engagerat team som brinner för det de gör och som samtidigt värdesätter att kul på jobbet!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

· Att planera, leda och följa upp aktiviteter man ansvarar för.

· Att vid behov och i samråd med respektive leveransansvarig, delta i förvaltningsaktiviteter för utpekade kunder.

· Att ha en löpande dialog med utpekade kunder och tillsammans med dem planera för den utveckling som önskas.

· Följa och utveckla uppsatta administrativa rutiner från Advania.

· Att hålla gemensamma forum/möten med samtliga projektledare i affärsområdet.

· Att utveckla projektledargrupperingen, i affärsområdet, som funktion sett.

· Att bevaka området Customer Experience och hålla koll på marknadstrender och tekniktrender

· Att utvärdera nya lösningar och koncept som introduceras av Advanias CX partner och presentera som möjligheter

· Konceptualisera nya möjligheter och tillsammans med säljorganisationen, paketera dessa som nya säljobjekt

· Tillsamman med säljorganisation definiera ett program och innehåll för Advanias innovationsforum

· kring nya lösningar och möjligheter som introducerats av Advanias CX partner

· Vara en naturlig stödresurs till KAM och säljorganisationen vid olika kundmöten; till exempel:

Genomföra en kundanpassad demo för kund

· Hålla presentationer och demonstrationer på Advanias CX kunddag och Innovationsworkshops med kunder samt agera lösningsarkitekt vid nykundsprojekt

· Bygga upp ett interaktivt nätverk med Presalesresurser hos Advanias CX partner

Profil

· Du har 3 års erfarenhet inom mjukvara, som till exempel Solutions specialist, Presales Engineer eller Solution Architect

· Har du erfarenhet inom Contact Center är det ett stort plus

För att lyckas i rollen behöver man vara målfokuserad, ambitiös, flexibel och strukturerad. Du är van att själv driva på ditt eget arbete för att nå önskat resultat. Vi tror att du är socialt säker och har lätt för att anpassa dig till olika situationer dvs. är van att kommunicera med olika personligheter och befattningar. Du är van och trivs med att hålla föredrag och har en öppenhet för människor och ny teknologi som du gillar att förmedla.

Intresserad?
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Maxkompetens. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Malin Rangstedt på

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Placeringsort: Stockholm
Start: Efter överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid
Lön: Individuell lönesättning

Om Advania
Advania erbjuder kompletta IT-lösningar till företag och offentlig verksamhet som förenklar och hjälper dem att växa. Med hjälp av ledande teknologi, plattformslösningar, tjänster och strategiska partnerskap erbjuder vi noggrant utvalda lösningar som skräddarsys efter varje unikt kundbehov. Fokus ligger på långsiktiga relationer och att leverera marknadens bästa service.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Advania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 19 april 2022

Liknande jobb


31 maj 2024

29 maj 2024

28 maj 2024

Produktägare

Produktägare

27 maj 2024