Prestigelös och stresstålig redovisningsekonom sökes till statlig kund

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att självständigt utföra boksluts- och kostnadsuppföljningsarbete och har goda kunskaper i Excel? Vill du dessutom arbeta för en statlig myndighet med framtiden i fokus? Då kan det vara dig vi söker till detta utvecklande uppdrag!

Om uppdragsgivaren:

Vår kund arbetar för att leverera en långsiktigt hög avkastning till låg risk för att bidra till en trygg och förutsägbar framtid för den enskilda individen. De förvaltar fondkapitalet till största möjliga nytta för pensionssystemet, så att det förblir tillförlitligt och allmänhetens förtroende bevaras.

Dina arbetsuppgifter:

I rollen som redovisningsekonom kommer du att självständigt ansvara för budget och kostnadsuppföljning, samt bokslutsarbete. Du kommer även utföra avstämningar mellan huvudbok och försystem, samt arbeta med kontovård. Vi ser därför gärna att du är självständig i ditt arbete och har förmåga att se såväl helheten som detaljerna. Ekonomiavdelningen kommer att bestå av dig och en ekonomiassistent, vars huvuduppgift är att hantera leverantörsreskontran. Därmed kommer du även att till viss del handleda ekonomiassistenten. Vi ser därför gärna att du är prestigelös, noggrann och samarbetsorienterad. Vi tror även att du är stresstålig, då tempot kan vara högt.

Dina kvalifikationer:

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- Minst fem (5) års erfarenhet av liknande arbete
- Erfarenhet av självständigt bokslutsarbete
- Erfarenhet av självständigt kostnadsuppföljningsarbete
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt, framförallt Excel
- Kunskaper i Agresso
- Det är meriterande om du har erfarenhet av självständigt budgetarbete relaterat till kostnadsredovisning

Omfattning och tillträde:

Tjänsten avser ett konsultuppdrag på 100% med start 2018-10-01, eller så snart som möjligt, som beräknas pågå till och med februari 2019. Det finns chans till en kortare förlängning.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 4 september 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024