Prissättningsanalytiker till Customer Intelligence

Arbetsbeskrivning

Prissättningsanalytiker till Customer Intelligence


• Vilka kunder attraheras av vilket erbjudande och vid vilken tidpunkt och kanal?
• Vad är den optimala balansen mellan vår prissättning och hit rate?
• Hur kan vi öka våra kunders engagemang och få dem att stanna längre?

Vi söker nu efter en prissättningsanalytiker som kan hjälpa oss att besvara dessa frågor genom avancerad dataanalys och modellering omkring kunder och deras beteenden.

Trygg-Hansa har en vision om att bygga ett sant data- och kunddrivet bolag. Customer intelligence (CI) är en viktig satsning som ska hjälpa oss att nå denna vision. Du kommer till ett team som ansvarar för allt ifrån utvecklingen av vår prisoptimering till analys och modellering för att förbättra vår kommunikation och marknadsföring.

Arbetsuppgifter

I rollen som prissättningsanalytiker hos oss på Customer intelligence kommer din viktigaste uppgift vara att utveckla marknadens bästa prisoptimering. Du kommer genom avancerad analys sträva efter att förstå våra kunders beteenden och behov i olika livsfaser och händelser.


• Utveckla en datadriven optimering baserat på ett stort statistisk underlag med direkt återkoppling från kund.
• Modellering av våra kunders livstidsvärde (LTV), konverteringssannolikhet och churn.
• Kommunicera och förankra dina resultat och strategiska val med stakeholders och affärsägare.

Vi är mitt inne i en väldigt spännande tid med mycket utveckling och förändring. Vi implementerar en ny datamiljö anpassad för big data som tillsammans med vårt nya advanced analytics verktyg innebär stora möjligheter för utveckling och förbättring.

Du kommer att arbeta nära affären och tätt tillsammans med flera olika discipliner såsom pris, försäljning och marknadsavdelningen. Vi söker dig som trivs med att nätverka, kommunicera och samarbeta med andra.


Din profil

Du har en magister eller civilingenjörsexamen med inriktning mot matematisk statistik, matematik eller ekonometri.

Vi ser gärna att du har jobbat med prissättning inom försäkring och nu vill ta nästa steg och jobba med prisoptimering

Du är genuint affärsintresserad och nyfiken samt har en vilja att få analys att göra skillnad i affären.

Du har en förmåga att analysera och pedagogiskt kommunicera matematiska modeller samt är innovativ och har förmågan att hitta pragmatiska lösningar på omöjliga problem.

Som person är du ambitiös samt har ett stort eget driv och initiativkraft.

Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom: 


• Statistisk programmering, gärna i R, SAS eller Emblem.
• Programspråk för relationsdatabaser, t.ex. SQL eller Hive.
• Business Intelligence (BI)-verktyg så som Qlik och PowerBI.
• Machine learning (ML)

Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med 10TON Rekrytering. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hans Wahlgren på 10TON Rekrytering på hans@tioton.com. Vi har ingen sista ansökningsdag och intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 10TON Rekrytering
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 mars 2019

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 2 11434 Stockholm
None

Postadress

Birger Jarlsg. 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


24 januari 2024

12 december 2023

Market Risk Specialist

Market Risk Specialist

18 april 2023