OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som handledare på SVOK är din huvuduppgift att förbereda, rusta, coacha, motivera och matcha arbetssökande med det tydliga målet att de ska komma ut på arbetsmarknaden. Som handledare arbetar du med vår strukturerade metodik för att matcha arbetssökandes profiler mot arbetsgivares behov. Det ingår också i tjänsten att arbeta med att aktivt sälja in och marknadsföra tjänsten gentemot potentiella deltagare och arbetsgivare.
I din roll ingår bland annat:
• Matchning av den arbetssökandes kompetenser mot arbetsgivare
• Samarbete och nätverkande med lokalt och regionalt näringsliv
• Marknadsföring och information
• Eget ansvar för resultat och framsteg
• Individuella samtal utifrån den arbetssökandes önskemål och behov
• Professionell kartläggning av formella och informella kompetenser
• Inspiration och motivation av arbetssökande
• Samarbete med Arbetsförmedlingens handläggare
• Administration och rapportering
Vill du utveckla deltagare och hjälpa till att ge människor en ny chans? Vi tror på individens möjlighet att utveckla både sig själv och organisationen. SVOK är ett engagerat och energiskt företag som kombinerar utbildning och arbetsmarknadstjänster. Om du också brinner för att stötta och hjälpa individer och bidra till en modern svensk arbetsmarknad, är du varmt välkommen till SVOK!
Vi söker nu en engagerad och proaktiv ny kollega som ska ansluta till vårt team i Solna. Om du är den vi söker, välkommen med din ansökan redan idag!
I denna rekrytering arbetar vi på uppdrag av Arbetsförmedlingen, kraven är därför specifika vad gäller formell utbildning och arbetslivserfarenhet:
Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste fem åren): Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste 5 åren): Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom områdena arbetsledning med personalansvar, rekryteringsarbete, omställningsarbete, studie- och yrkesvägledning, personal och HR, arbetslivspsykologi eller beteendevetenskap riktad mot vuxna.
Övriga kompetenser:
• Erfarenhet från bemanningsverksamhet, matchningsverksamhet, att driva arbetsmarknadsprojekt och/eller rekrytering är meriterande. Du har vana att arbeta i ett högt tempo och ta egna initiativ. Du är utåtriktad och proaktiv med en god social förmåga samt brinner för att nå resultat.
• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.
• Goda kunskaper i engelska.
• Övriga språkkunskaper är meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Tillträde snarast. Urval kommer att göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan per e-mail till kristian@svok.se. Bifoga CV samt personligt brev.
Välkommen till SVOK!
Din arbetsplats kommer vara i Solna där vårt huvudkontor och en av våra skolor ligger.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr.rektor Kicki Löhr Johannesson
08-56 29 1201
Vd Louise Sternros
Rektr Kicki Löhr Johanneson
070-4134159
Vd Louise Sternros
0763-176966
Rektor Falun Per-Erik Rapp
0856291201
VD Louise Sternros
0763176966
Kristian Sternros
0705631917
Rektor Sanela Curic
070-414 38 26