Proaktiv medarbetare inom säljsupport hos Kinnarps i Malmö

Proaktiv medarbetare inom säljsupport hos Kinnarps i Malmö

Arbetsbeskrivning

Vi förstärker vår marknadsnärvaro och ökar vår försäljning i Malmö och söker nu en engagerad affärsorienterad kollega till vårt växande säljsupportteam.

Vill du arbeta i ett framgångsrikt familjebolag med verksamhet i över 40 länder? Söker du en utvecklande och varierad administrativt inriktad tjänst där du både får arbete självständigt och i team? Vill du kunna växa både personligt och professionellt? Då kan detta vara jobbet för dig.

Om du är en administrativt stark, kundorienterad och serviceinriktad teamspelare med stor vilja att göra skillnad, då kommer du att trivas hos oss. Vi ser i dig en person som har ett stort driv, tycker att det är självklart att ge god service och gillar administrativa delar inom försäljning. Du trivs i en roll med högt tempo, flexibla arbetsuppgifter och många kontaktytor dagligen med kunder, kollegor och leverantörer. Du ser hur du naturligt själv kan bidra till att öka kundnyttan, sätter alltid kunden i första rummet samtidigt som du är strukturerad och noggrann.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Vi erbjuder en tjänst i ett professionellt, stabilt och framåtlutat team med stor potential och med målsättning att bidra till att växa och ta marknadsandelar. Där du kommer att jobba i ett lag med entusiastiska kollegor. Vårt breda sortiment av produkter och tjänster inom segmenten Next Office, Next Education och Next Care ger dig tillgång till marknadens mest intressanta och kompletta inredningsportfölj.

Dina främsta arbetsuppgifter blir:

• Kundservice och innesälj med tyngdpunkt på administrativa arbetsuppgifter som t.ex. svara på frågor kring pågående beställningar via mail och telefon som rör bland annat offerter, produktinformation, prisuppgifter samt ta emot förfrågningar.

• Ta fram offerter, inredningsförslag och prisuppgifter osv till våra kunder

• Viss produktvisning och försäljning till våra kunder i vårt Showroom i Malmö.

• Försäljningen sker mestadels inom B2B

Du rapporterar till Säljsupportchefen.

Vem är du?
Vi söker dig som minst har gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi, försäljning eller marknadsföring. Du är troligen i början av din karriär och nu reda att ta nästa steg i din utveckling.

Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller andra administrativt inriktade jobb är värdefullt. Arbetslivserfarenhet från kundservice och/eller innesälj inom B2B eller B2C är meriterande. Har du tidigare arbetat inom inredningsbranschen är det en stor fördel.

Du har ett kommunikativt och serviceinriktat förhållningssätt samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har också minst normalgoda kunskaper i Officepaketet. Tidigare erfarenhet av rit-/inredningsprogram, Photoshop eller Sketchup är det ett plus.

Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara noggrann, strukturerad och ha ett utpräglat intresse och förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika system som stöttar det dagliga arbetet.

Tidigare erfarenhet av offentlig upphandling (LOU) och avtal inom kommun, stat och landsting är värdefullt men inget krav.

Din anställning omfattas av vårt kollektivavtal och dina arbetstider är måndag-fredag kl 8-17. Vi har normalt inte flextid eller möjlighet till hemarbete.

Vid rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

B-körkort krävs för tjänsten.

Kinnarps tillämpar 6 månaders provanställning.

Om verksamheten
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Läs mer på www.kinnarps.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2023
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Product Coordinator

Product Coordinator

11 maj 2024

11 maj 2024

Koordinator

8 maj 2024

Shop assistant

Shop assistant

8 maj 2024