Processägare för bokning - Schenker AB

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Det här är vi, dina nya kollegor!
Vi tar nästa steg i vår digitala transformation och söker en driven förändringsledare som klarar av att utmana gamla sanningar. För att lyckas som processägare behöver du ha ett starkt driv och förmågan att se målet bortom dagens självklarheter. Du har kundfokus och tänker digitalisering & automatisering du har en datadriven inställning för att hitta förbättringsområden. Placering är på huvudkontoret i Göteborg och är en del av ett team på 12 personer i grupperingen Business Services, en del av landtransporter, som funktionellt styr det administrativa arbetet på våra distrikt i Sverige och Danmark. Vi sitter i nya lokaler med stor flexibilitet att lägga delar av arbetstiden på annan ort, i tjänsten ingår resor, mest i Sverige men även i Europa.


Vi erbjuder dig en självständig och utmanande roll i en verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Du blir en viktig del i vårt centrala team, bestående av 12 personer med ansvar för de olika områdena inom Business Services. Rollen omfattar såväl nationellt som internationellt arbete, med dagliga kontakter med kollegor i övriga länder i regionen.



Arbetsuppgifter
Som processägare leder du bokningsfunktionen på distrikten utifrån kundnöjdhet, kvalitet och effektivitet. Du ansvarar för att ta fram mål, följa upp dessa och styra verksamheten efter dem. Det är ditt ansvar att distrikten arbetar enligt framtagna processer och rutiner. Vid förändringar i generella processer bevakar du hur bokningens processer påverkas samt ser till att systemstöd och regler uppdateras och utbildar i de samma. En stor del av arbetat är att driva utveckling av de IT-system vi använder, både tillsammans med interna och externa leverantörer. Du agerar som produktägare för en del av systemen. Flera av projekten drivs tillsammans med andra länder i Europa, där du medverkar med din expertkunskap kring hur vi arbetar i Sverige och Danmark.

Din Profil
För att lyckas som processägare måste du ha väldigt god kommunikativ förmåga i tal och skrift på Svenska och Engelska, du har relevant akademisk examen och några års yrkeserfarenhet från logistik, kundbemötande eller digitalisering. Du har ett genuint intresse för digitalisering och har ett logiskt förhållningssätt så du kan se mönster och med lätthet följa logiska resonemang. Attityden att ingenting är omöjligt är en förutsättning samt förmågan att driva utveckling i en föränderlig omvärld där slutmålet inte alltid är helt klart. Du talar gärna för publik och håller utbildning både fysiskt samt digitalt. Tullkunskaper är meriterande.

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning med placeringsort Göteborg.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Gustav von Syndow via email: Gustav.von.Sydow@dbschenker.com. Skicka gärna din ansökan senast 30/12. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Lagerchef/logistikchef till Sverige

15 maj 2024

13 maj 2024