Processägare med det rätta drivet till DIBS

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en ansvarsfull och koordinerade roll på ett företag med stora framtidsplaner tillsammans med drivna och engagerade kollegor? DIBS erbjuder dig en unik möjlighet att leda processarbetet när de inför 2017 står framför en stor lansering av en ny produkt. Välkommen in med en ansökan idag då urvalsprocessen börjar omgående.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för DIBS räkning en processägare till deras kontor i Stockholm. Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år med eventuell möjlighet att fortsätta inom företaget efter vikariatet.

”Jag gillar att påverka, effektivisera och driva processer. Denna tjänst på DIBS erbjuder mig allt det, samtidigt som jag får jobba med kompetenta och erfarna kollegor. Man ska jobba på DIBS om man gillar förändringar, hög i tak och frihet under ansvar” - Så här beskriver personen som ska gå på föräldraledighet sin tjänst och varför hon trivs så bra hos DIBS.

DIBS är ett växande företag inom den stora Nets-koncernen. De har en familjär stämning där de värdesätter en öppen och trevlig arbetsplats med pingisturnering, after works eller gemensamma fredagsträningar som stående inslag i vardagen. DIBS tro är att man uppnår bättre resultat snabbare när man både jobbar och har roligt tillsammans. På kontoret i Stockholm arbetar idag 28 kollegor i olika arbetsroller. DIBS står inför en stor lansering av en ny produkt där du som processägare kommer ansvara för onboarding av företagets kunder. Du arbetsleder ett mindre team på två kollegor och driver processarbetet mellan företagets sälj och support avdelning.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos DIBS. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER
Som processägare kommer du koordinera och prioritera arbetsuppgifter inom onboarding-teamet samt ansvara och driva teamets arbete framåt. I rollen kommer du ha löpande kontakt med alla nordiska kontor och intressenter i förberedelse för lanseringen av produkten samt kommande uppföljningar. Rollen innebär även att arbeta direkt gentemot kunder med kontroller av riskbedömning, granskning av transaktioner och olika rapporter som rör den nya produkten för DIBS.

Du kommer till exempel att:


* Vara i dialog med interna och externa intressenter som exempel, Nets och PayTrail, för att koordinera uppgifter därefter
* Rapportera om produkten till intressenter
* Kontinuerligt utvecklingsarbete av onboardingprocessen
* Kontinuerlig uppföljning och utbildning av teamets kompetenser


Tjänsten passar dig som har arbetat ett par år och är trygg i din arbetserfarenhet och väl rustad för att ta dig an tjänsten som processägare. Eftersom DIBS är ett snabbväxande företag som det går väldigt bra för finns chans till förlängning inom företaget för rätt person.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi


* Har relevant arbetserfarenhet på minst 3-5 år efter högre utbildning, exempelvis som processägare, projektledare eller kundsupport inom finansiell miljö
* Har erfarenhet av processoptimering
* Har en god teknisk förståelse
* Har flytande kunskaper i svenska och engelska då kommunikationen inom företaget sker på båda språken


Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av att arbeta på den nordiska marknaden
* Har kunskaper om AML (Anti Money Laundering) och KYC (Know Your Customer)
samt kunskap om chargeback frågor
* Har kunskaper i danska eller norska


Som person är du driven och lösningsfokuserad och tycker om att arbeta självständigt, samtidigt har du inga problem att samarbeta med andra. Vidare är du serviceminded med kundfokus samt har en god struktureringsförmåga med öga för detaljer. För att passa in i tjänsten gäller det att du har förmågan att ta dig an rollen från dag ett och driva arbetet framåt samt komma med egna initiativ.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, föräldravikariat på ett år
* Kontaktuppgifter: Rekryteringsadministratör Malin Andersson, 08 – 562 467 06


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [recruitmentstockholmsouth@academicwork.se](mailto: recruitmentstockholmsouth@academicwork.se) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
DIBS erbjuder Nordens bredaste utbud av enkla och säkra betalningslösningar på nätet. De startade 1998 och var då pionjärer inom betalningar på nätet – idag är de ledande i Norden. DIBS var först med att nå en miljard transaktioner och har idag över 15 000 nätbutiker med ett årligt försäljningsvärde på över 100 miljarder kronor. Varje år väljer 2 500 nya nätbutiker deras lösning. Deras 100 medarbetare i Sverige, Danmark och Norge arbetar för att göra det enkelt att ta betalt på nätet. DIBS är listat på First North med Redeye som Certified Advisor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Vikariat 1 år Kontorstider
  • Publicerat: 1 november 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Driven projektledare till framtidens socialtjänst

Driven projektledare till framtidens socialtjänst

12 januari 2024

Utvecklingsledare Idrott

Utvecklingsledare Idrott

12 januari 2024

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

11 januari 2024

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

10 januari 2024