Processägare Produktionssupport (Operations Center Land)

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Business Services är en del av verksamheten inom Landtransport och omfattar den administrativa produktionen på distrikten samt Kundservice och består av bokning, trafikledning, fakturering, indata, produktionssupport (OCL) samt palladministration. Avdelningen som ansvarar för Business Services verksamhet i Sverige och Danmark är lokaliserad på huvudkontoret i Göteborg. Operations Center Land, även kallat Produktionssupport, är ett processområde inom Business Services och där söker vi nu en Processägare.

- Funktionell ledning av Produktionssupportfunktionen på våra 24 distriktskontor.
- Framtagning av måltal för processerna samt styrning och uppföljning av dessa.
- Säkerställa tillämpning av standardprocesser i syfte att effektivisera och hålla en hög kvalité.
- Ansvara för att utveckla och effektivisera arbetssätt och systemstöd inom ramen för processområdet.
- Initiera och genomföra kvalitetsförbättringar för att säkerställa en hög och stabil kvalité.
- Delta och driva frågor inom avdelningen samt delta i gemensamma forum inom ramen för Business Services.
- Utveckla samarbetet med övriga länder i regionen (Europa) och driva gemensamma frågor med andra länder.
- Arbeta med ständiga förbättringar inom ramen för verksamhetsområdet.
- Ansvara och driva projekt inom eget ansvarsområde samt delta i tvärfunktionella projekt och initiativ.
- Ta fram utbildningar och utbilda inom processområdet.

- God kommunikativ förmåga i såväl skrift som tal och framförallt inom svenska och engelska.
- Relevant akademisk examen eller erfarenhet som kan motsvara en sådan.
- Några års yrkeserfarenhet med kvalificerade arbetsuppgifter, relevanta för rollen.
- Stort intresse och djup förståelse för IT och hur IT kan stödja och effektivisera processer.
- Erfarenhet av projektarbete och projektledning.
- God pedagogisk förmåga och vilja att lära ut.
- God samarbetsförmåga och "lagspelare".
- Förmåga att genomföra förändringar.
- Kommunikativ och lätt att knyta nya kontakter

Vi erbjuder dig en självständig och utmanande roll i en verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Du blir en viktig del i vårt centrala och sammansvetsade team, bestående av 11 personer med ansvar för de olika områdena inom Business Services. Rollen omfattar såväl nationellt som internationellt arbete, med kontakter med kollegor i övriga länder i regionen (Europa).

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidaretjänst (med provanställning) med placeringsort Göteborg, vid vårt nybyggda kontor Mektagonen på Mölndalsvägen 83.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Björn Eriksson, Head of Business Services Cluster Sweden and Denmark:

Skicka gärna din ansökan senast 13 februari 2022. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder dig en självständig och utmanande roll i en verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Du blir en viktig del i vårt centrala och sammansvetsade team, bestående av 11 personer med ansvar för de olika områdena inom Business Services. Rollen omfattar såväl nationellt som internationellt arbete, med kontakter med kollegor i övriga länder i regionen (Europa).

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidaretjänst (med provanställning) med placeringsort Göteborg, vid vårt nybyggda kontor Mektagonen på Mölndalsvägen 83.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Björn Eriksson, Head of Business Services Cluster Sweden and Denmark: bjorn.eriksson@dbschenker.com.

Skicka gärna din ansökan senast 13 februari 2022. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 1 februari 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023