Processansvarig

Arbetsbeskrivning

Teknik & Service Kundservice

Kundservice är en enhet på Teknik & service som bland annat tillhandahåller förvaltningens verksamhetsnära stöd, föreningsservice, fordonsservice och kundtjänst.

Kundtjänst är en verksamhet som tar emot samtal, beställningar, felanmälan och annan synpunktshantering för kommunens organisation och för kommunmedborgarna. Här finns felanmälan för gata/park och fastighet, beställningar av återvinningsbart material och övriga förmedlingstjänster, boendeparkeringsadministrationen etc.

Arbetsuppgifter
Som processansvarig kommer du bland annat att fördela det dagliga arbetet inom Kundtjänst. Arbetet sker i nära kontakt med enhetschef.

Du kommer att ansvara för att ledning, prioritering och genomförandet av verksamhetens löpande arbete sker i enlighet med beslutad planering för verksamheten.

Du kommer att leda teammöten, närvaro-/frånvaroplanering och rapportering i bland annat tidsredovisningssystemet IFS. Som processansvarig ska du utveckla och samordna arbetsrutiner, kontrollera arbetsorder och fakturor. I arbetsuppgifterna ingår också att attestera leverantörsfakturor och medverka vid möten med kund.

I samarbete med enhetschef kommer du att delta i utbildning och introduktion av medarbetare samt medverka i bland annat det systematiska arbetsmiljö- och kvalitetsarbetet och arbetsplatsträffar. Du kommer att delta i arbetet i kundtjänst.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning samt flera års erfarenhet av arbete i arbetsledande ställning. Erfarenhet av arbete inom kundmottagning/telefonkontaktcenter eller motsvarande är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet att utveckla medarbetare i gott bemötande mot kund.

Du har en god planeringsförmåga och administration- och ekonomisystem är något som du är väl inarbetad i. Du är en van användare av Officepaketet. Du har erfarenhet av schemaläggning. Vi värdesätter dina personliga egenskaper, som gör att du kan skapa ett bra samarbetsklimat samt inspirera och utveckla både internt och externt. Vi söker dig som är drivande, handlingskraftig och har god samarbetsförmåga.

B-körkort är ett krav.

Upplysningar
Upplysningar Ingeborg van der Veen, Enhetschef Kundservice, 018-727 60 98.

Facklig företrädare: Marja-Lena Johansson, Vision, 018-727 44 13.

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Elin Tapper, HR-konsult 018-727 50 39.

OBS! Vi har inför varje annonsering av en tjänst tagit beslut om var vi annonserar, vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal från säljare som erbjuder annonserings- och rekryteringshjälp till alla nedanstående upplysningslämnare.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

"I Uppsala kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet och ta till vara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten".

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Tillsvidare. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 28 april 2015

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024