Processansvarig till Supply Chain projekt - start omgående

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en processansvarig till ett Supply Chain projekt som är en del av ett större integrationsprogram. Vår kund är ett välkänt telekombolag och sitter i fina lokaler i Kista. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Uppdraget pågår till och med 31/12 2018.

I rollen som processansvarig kommer driva processutveckling samt dokumentera och implementera processer och rutiner inom två delprojekt som är flytt av lager till 3PL partner samt sammanslagning av två fältorganisationer, inklusive arbetssätt, processer, system, lager mm.

Arbetsuppgifter

Primära ansvarsområden (kan förändras över tid)


- Vara drivande och sammanhållande i arbetet gällande utveckling, dokumentation och förändring av arbetssätt och processer inom projekten
- Kravställning mot berörda organisationer med syfte att genomföra beslutade förändringar
- Leda processarbetet i samarbete med processansvariga och experter i berörda verksamheter
- Granska processens riktighet och effektivitet och kommunicera med berörda processägare
- Påtala brister och förbättringsmöjligheter
- Föreslå förändringar i arbetssätt och rutiner
- Verka för att processförändringar genomförs och efterlevs
- Bevaka förändringar i verksamheten under projektets gång, så att de överensstämmer med berörda processer

Din profil

Vi ser att du har följande erfarenheter:


- Relevant högskoleutbildning
- Erfarenhet av processutveckling och processverktyg
- Erfarenhet av projektarbete
- Erfarenhet inom Supply Chain och Logistik ses som en fördel
- Erfarenhet av att leda workshops och sammanställa output



Kompetenser och egenskaper:


- God analytisk förmåga
- God affärsförståelse
- God kunskap inom processutveckling och processverktyg (Visio)
- Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Självmotiverad och driven
- En positiv attityd och ser möjligheter i utmaningar
- Kan leverera resultat i en komplex miljö under hög press
- Är bekväm med att arbeta i en förändrande miljö
- Goda kommunikations- och presentationsfärdigheter
- Avancerad kunskap av Microsoft Office

Så ansöker du

Låter detta uppdrag intressant? Skicka gärna in din ansökan omgående då uppdraget startar inom kort.Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 september 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb