Processdriven löneadministratör sökes till Veidekke!

Processdriven löneadministratör sökes till Veidekke!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av löneadministration i ett större företag? Gillar du att vidareutveckla processer? Veidekke söker en processdriven löneadministratörer! Ta chansen och sök redan idag!

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du att arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen. Lönearbetet görs i Agda PS. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att se till att tidsrapporteringen fungerar som den ska samt att kontrollera exempelvis sjuklöner, tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, pensioner och försäkringar, statistik, kontrolluppgifter, utlägg och reseräkningar. Du kommer även att sköta administrationen kring företagets bilar. Du kommer att ha daglig kontakt med medarbetare och chefer ute i organisationen.

Du kommer att arbeta runt 80% med löneadministration. Resterande 20% avser arbete med processarbete och vidareutveckling. Utvecklingen kommer innefatta förbättringar av rutiner och arbetssätt kopplat till ett kommande byte av lönesystem inom koncernen. I dagsläget sköts en del av arbetet manuellt. Veidekke tror starkt på att en automatisering kommer kunna hjälpa dem att arbeta mer effektivt. Var med och led den utvecklingen. Har du ett systemperspektiv, ett logiskt seende där du förstår hur saker och ting hänger ihop samt gillar att förbättra processer tror vi att du kommer att passa utmärkt i denna roll!

Introduktionen genomförs av seniora kollegor som alltid finns när till hands i det dagliga arbetet. Veidekke värdesätter högt att det ska finnas en teamkänsla och att alla har roligt ihop på arbetplatsen.

Om företaget
Vår kund är Skandinaviens 4:e största bygg, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretag och söker nu efter en ny kollega till deras arbetsgrupp där der råder en god och glad sammanhållning. Du kommer att tillhöra lönaavdelningen som består av 7 kollegor med både juniora och seniora medarbetare. Mer information om tjänsten och företaget ges vid en intervju.

Din profil
Skallkrav:
-Ekonomiutbildning och erfarenhet av löneadministration i 5 år och uppåt/alternativt en gedigen erfarenhet av löneadministration
-Svenska i tal och skrift

Meriterande:
-Erfarenhet av löneraporteringssystemet Agda
-Tidigare jobbat med avtal, gärna byggavtal
-Jobberfarenheter från stora bolag

För denna tjänst ser vi att du är en person som gillar ordning och reda och har vilja att driva ditt arbete och processer framåt. Du bör ha ett logiskt seende över hur saker och ting hänger ihop och förstår helheter och samband. Du har förmåga att arbeta självständigt men har även en god samarbetsförmåga inom arbetsgruppen samt inom organisationen.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Placeringsort: Göteborg
Startdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstider: 08.00-16.30
Omfattning: Heltid

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024