Processkoordinator till IT Service Support på företag inom finansbranschen!

Arbetsbeskrivning

I rollen kommer du att vara länken mellan verksamheten och IT och därmed sköta kontakten med beställare, tekniker, chefer och externa parter hos vår kund inom finansbranschen. Låter det som en tjänst för dig? Då är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en Processkoordinator. Du kommer att medverka till att leverera ett högre värde till företaget genom att koordinera varierande ärenden genom IT’s processer. Arbetet är omväxlande med både operativa och administrativa uppgifter och innebär mycket kontakt med övriga IT-team, såväl på drift som på utveckling och förvaltning.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig långsiktigt framåt. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Processkoordinator kommer du att driva aktiviteter främst inom Incident- och Problem processerna. Du ansvarar du för det operationella genomförandet av processaktiviteter såsom uppföljning, planering, införande av ändringar och releaser i företagets IT miljöer. Till exempel leder du planering och koordinering av ändringar som är inkluderade i en release, dvs. säkerställer att alla ändringar implementeras i produktionsmiljön på ett kontrollerat sätt med minimal påverkan på affären.

Du kommer även att driva aktiviteter inom incident-processen. Uppföljning att företaget levererar enligt avtalade Service Level Agreements. Arbetet innebär mycket kontakt med övriga IT-team och tredje parts leverantörer.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom projektledning/ IT, alternativt dig som har kunskap och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Har en bred erfarenhet av koordinering, planering och administriva uppgifter
* Har ett brinnande intresse för IT och service
* Flytande kunskaper i såväl som svenska och engelska då båda språken används i rollen

Det ses som meriterande om du har arbetat i en operativ IT-verksamhet och är ITIL-certifierad.

För att vara framgångsrik i denna roll är du ansvarstagande och har förmågan att skapa och förmedla en helhetsbild av företagets affärsnytta och kan planera och prioritera efter denna. Du har god analytisk och administrativ förmåga, är drivande och kan arbeta självständigt. Du har lätt få med dig andra och har goda kommunikativa färdigheter och kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Övrig information


* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kungsholmen, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 12 juni 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024

Sommarvikariat administratör, Bygglov

Sommarvikariat administratör, Bygglov

24 april 2024

23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024