Processledare för inköpsprocessen

Processledare för inköpsprocessen

Arbetsbeskrivning

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vår forskning bedrivs i nära samarbete med industrier som Bosch, Ericsson, Scania, LKAB, SKF och ledande internationella universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,7 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 650 anställda och 15 500 studenter.

Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat. Med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta.

Verksamhetsområde Ekonomi och planering ansvarar för beredning av ekonomistyrningsfrågor, resursfördelnings-modell, planering och uppföljning samt intern styrning och kontroll. Ansvarsområdet omfattar även de ekonomiadministrativa processerna, redovisning, årsbokslut, systemförvaltning samt in- och utbetalningar. Nu söker vi en ny medarbetare för ett vikariat till tjänsten som processledare för inköpsprocessen samt med ansvar för universitetets e-handelssystem.

Som processledare för inköpsprocessen ansvar du för att samordna och driva förbättringsarbete tillsammans verksamheten. Du kommer att arbeta i en grupp tillsammans med verksamhetsspecialister för upphandling och fakturahantering med en gemensam målsättning att effektivisera och höja kvalitén på processen. I rollen ingår även till viss del ansvar för, och utveckling av, uppföljning kopplat till processen och vid behov även stöd till upphandlingsfunktionen gällande framtagande av statistik.

Som e-handelsansvarig skapar och underhåller du leverantörsanslutningar i systemet. Vidare innefattar det också användar- och leverantörsstöd, både genom direkt support men också via proaktivt arbete med förbättring av informationsspridning t ex genom instruktioner och utbildning. I rollen ingår även viss registervård, backup i löpande arbete, stöd till användare och verksamhetsspecialister i system- och utvecklingsfrågor samt medverkan i utformning och genomförande av utbildningar och systemtester i samband med uppgraderingar och/eller utvecklingsprojekt.

Universitetet använder UNIT4 Business World (tidigare Agresso) som ekonomi- och e-handelssystem.

Kompetens och erfarenhet
För befattningen krävs relevant examen på högskolenivå inom inköp-, ekonomi- eller IT-området samt erfarenhet av projekt- eller förbättringsarbete. Du bör ha erfarenhet och intresse av arbete med systemadministration, erfarenhet av arbete i systemet Unit4 Business World och specifikt e-handelsmodulen är meriterande. Meriterande är även erfarenhet eller utbildning inom offentlig upphandling samt grundläggande kunskaper i bokföring/redovisning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av drivande i förändringsarbete, god samarbetsförmåga och känsla för service. Du har en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du är van vid att ta egna initiativ, leda möten, hålla presentationer, sköta omvärldsbevakning inom ditt område samt ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter.

För arbetet krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och på engelska. Vi förutsätter god kännedom i MS Office-paket.

Omfattning
Tidsbegränsad anställning på heltid i ca 12 månader.

Information
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Stina Spiik, ekonom, 0920-49 2514, Stina.Spiik@ltu.se

Fackliga företrädare
SACO-S Christer Gardelli, 0920-49 1809 christer.gardelli@ltu.se och OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 marika.vesterberg@ltu.se

Ansökan
Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på svenska eller engelska.

Referensnummer: 275-2020
Sista ansökningsdag: 19 februari, 2020

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2020
  • Ansök senast: 19 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Ekonom

Ekonom

23 april 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

22 april 2024

INTRESSEANMÄLAN - Ekonomi

INTRESSEANMÄLAN - Ekonomi

22 april 2024