Processledare med inriktning tillgänglighetsfrågor

Arbetsbeskrivning

Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborgs framtid.

Vi är cirka 225 anställda och vårt kontor ligger i anrika lokaler, nära Brunnsparken och Centralstationen. Vår arbetsplats kännetecknas av öppenhet, en god stämning och engagerade medarbetare. Vi vill att de som arbetar här ska få växa och utvecklas genom intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Kom och anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!




ARBETSUPPGIFTER
”En tillgänglig stad för alla”

Arbetet med enkelt avhjälpta hinder är i ett nytt skede där nuvarande samordning/processledning behöver förstärkas. Nu söker vi dig som handfast vill hjälpa förvaltningar och bolag i Göteborgs Stad att ta fram tydliga åtgärdsplaner som kan användas som underlag för byggentreprenörer. Målet är att det inte byggs in nya enkelt avhjälpta hinder. Om du brinner för att öka kunskapen om tillgänglighet, är det här jobbet för dig.

Du kommer att koordinera, informera, analysera, utveckla och arbeta processinriktat med frågor som driver stadens tillgänglighetsarbete framåt.

”Ett strategiskt och operativt arbete som är utvecklande och varierat ”

Du får fem fantastiska kollegor som alla arbetar med samordningen av stadens insatser avseende den fysiska tillgängligheten i Göteborgs stad. Arbetet innebär att processleda, sprida kunskap, ge stöd och information, bilda nätverk för erfarenhetsutbyte och samarbeta med andra verksamheter i staden, i regionen och på nationell/internationell nivå. Vi arbetar för att ständigt utveckla tillgänglighetsuppdraget och vara ett stöd för staden att uppnå mål och resultat. Det innebär bland annat löpande support till förvaltningar och bolag i arbetet med enkelt avhjälpta hinder. I vårt uppdrag ingår också ett processägarskap/processledning när det gäller utbyggnaden av bostäder med särskild service samt handläggning av trygghetsbostäder.


KVALIFIKATIONER
”Samhällsutveckling – ett av dina stora intressen”

Vi tror att du idag arbetar självständigt med utredningar, uppföljningar och analyser samt har erfarenhet av arbete inom något av områdena tillgänglighet, samhällsbyggnad, socialt arbete eller funktionshinderverksamhet. Du har ett genuint intresse för samhällsutveckling och tillgänglighetsfrågor och känner till de olika lagstiftningarna plan- och bygglagen, diskrimineringslagen, mänskliga rättigheter och annan social lagstiftning.
Det är en stor fördel om du känner till och har arbetat med Tillgänglighetsdatabasen och vi hoppas i så fall att du är lika stolt som vi över att den finns.

”Ödmjuk och drivande”

Som person är du ödmjuk och kommunikativ samtidigt som du vågar ta plats och kan driva processer framåt. Du ser samband och är van att ta fram lösningar i samverkan med andra och vill dela med dig av din kunskap och erfarenhet.

Vi tror att du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, byggteknik eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig.. Du har god vana att hantera och lära dig nya IT-system. Erfarenhet och kunskap i excel är ett krav.

Tveka inte med att skicka in din ansökan. Tillsammans hjälps vi åt för att skapa ett tillgängligt Göteborg för alla!



ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret och i Göteborgs Stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och
hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering . Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.

Till rekryteringsföretag och annonsörer

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Martha Sandoval
031-368 11 02
Ekonomichef Lena Thylén
031-368 10 13 (nåbar 1-15 augusti)
Rekryteringskonsult Lisa Mastalir

Rekryteringskonsult Karin Rudhag

Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Enhetschef Ambjörn Wångstedt

HR-specialist Miriam Åberg
031-368 12 24
Kvalitetschef Elisabeth Mårdbrink
031-368 12 05
Enhetschef Erik Gedeck
031-368 10 18

Sammanfattning

Besöksadress

Postgatan 10
None

Postadress

Box 2258
Göteborg, 40314

Liknande jobb