Procurement Category Manager at a financial services company

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Till ett längre konsultuppdrag med omgående start söker vi en Procurement Category Manager.

Responsibilities
•Develop strategic relationship with internal customers and suppliers to develop category management solutions appropriate for their current and future needs
•Develop strong understanding of the company’s comprehensive policies and procedures, as well as local market regulations, to appropriately mitigate risk/exposure
•Provide consulting support to working teams in business on supplier selection, negotiation strategies, and troubleshooting
•Drive contract remediation/up-lift projects
•Lead the comprehensive process of setting up and/or prolonging contracts, according to the procedures and applicable company tools and resources
•Help maximize Amex’s purchasing power across all categories to maximize value and mitigate risk
•Identify and implement innovative sourcing solutions; develop business case and sell-in of new ideas and opportunities, obtain stakeholder buy-in.
•Manage and track savings plans to an annual goal.
•Lead strategic analysis and spend visibility. Gather category / market intelligence; understand industry trends and anticipate impacts and opportunities for business
•Create negotiation strategies and negotiate deals with suppliers
•Deliver initiatives across multiple markets and/or participate in global projects with multi regional teams.
•Various administrative tasks and inquiries
Required Qualifications
•Interpersonal and emotional intelligence skills at stakeholder and supplier relationship management level
?Proven project management skills, including experience in successfully managing and executing multiple initiatives with proven value-add. Ability to identify and assess options and make recommendations to move projects forward.
•Ability to work within a highly regulated environment incorporating compliance requirements whilst maintaining speed of delivery of initiatives and saves
•Demonstrable and direct experience in procurement of indirect material and category management.
•Strategic thinking and analytical skills, including ability to analyze data & distill information and present key messages, implications and recommendations.
?Collaboration and influence management skills; ability to understand customer needs and present and sell in new ideas and approaches.
?Direct experience in leading negotiations, including understanding tradeoffs between strategic and financial drivers and contractual protections
?Strong work ethic with an intense will-to-win and ability to work in fluid, fast-paced environment and maintain flexibility to meet changing customer and business needs.
•Sound contract knowledge of essential clauses and ability to work with legal departments effectively
•Proficient in all Microsoft Office suite of programmes specifically Powerpoint, Excel and Word.
•Competent on key Procurement tools and Process Excellence e.g. Ariba, esourcing etc.
•Very good knowledge in English, both orally and in writing

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar för redovisningsekonomer, redovisningschefer, ekonomichefer, controllers mm. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via länken nedan. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Agneta Yngwe eller Anna Aurell Sundvall på telefon 08-736 19 00. Vi arbetar med löpande urval och uppdraget kan komma att lösas innan sista ansökningsdag har passerat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 juli 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024