Arbetslivsinstitutet.se

Produkt- och affärsutvecklare mot offentlig sektor


1 platser Tillsvidare Heltid - Fast lön Heltid. Tillsvidare.

Vi söker dig som vill göra skillnad inom offentlig sektor, du som brinner för dialogen med kunder och utvecklingsarbete och vill vara med och underlätta vardagen för HR i kommun, landsting och region. Men också dig som vill bidra till att vi blir Sveriges bästa arbetsplats 2020. Genom vårt nära samarbete med SKL samt vår kunddrivna utveckling är vi unika på marknaden och strävar efter att vara den kommunala sektorns mest värdeskapande samarbetspartner inom HR. Vi är nu inne i en intensiv utvecklingsfas och söker därför en ny medarbetare som vill vara med på vår resa.

Tjänsten
Tjänsten innebär ansvar för affärsutveckling, kundrelationer och produktutveckling. Samt ett produktansvar för våra tryckta produkter – böcker och blanketter.

Uppdraget handlar framför allt om:
• Att förvalta och ansvara för nyproduktion tillsammans med våra samarbetspartners, samt marknadsföring av böcker framför allt inom HR
• Hålla blankettutbudet uppdaterat och relevant i samarbeta med SKL, myndigheter och referensgrupper i kommun/landsting
• Ha kontakt med våra kunder om utbudet
• Driva försäljning
• Lägga anbud i upphandlingar

Men också om:
• Att driva och utveckla försäljningen inom hela vårt verksamhetsområde
• Bygga långsiktiga relationer, identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter

Vi utgår från Stockholm men våra kunder finns i hela Sverige och det kan därför innebära en del resor, exempelvis i samband med kundbesök, utbildningar och informationsinsatser.

Kvalifikationer
• Dokumenterat goda resultat av försäljning mot verksamhetsledning, meriterande om det är inom kommunal/offentlig sektor
• Erfarenhet av att driva offert- och avtalsförhandlingar, ofta i flera parallella affärsprojekt med olika kunder samtidigt
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning
• B-körkort
• Kunskap om och erfarenhet från HR-arbete i kommun, landsting eller region ses som meriterande

Din profil
Som person har du en stark egen drivkraft, är självgående samt mål- och resultatinriktad. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt där du kan identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Vidare har du en god analytisk förmåga samtidigt som du är en relationsbyggande person som gillar att nätverka, såväl internt som externt. Du ser det som naturligt att arbeta med långsiktighet, förtroende och kompetens som ledord i affärsrelationerna. Vi tror att det är värdefullt att ha god kännedom om verksamheten i offentlig sektor och även HR-funktionens arbetssätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten du välkommen att kontakta oss.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om SKL Kommentus Media
SKL Kommentus-koncernen består av fyra bolag; SKL Kommentus, SKL Kommentus Media, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. SKL Kommentus Koncernen har ca 140 anställda, där vår kärnverksamhet är att hjälpa både kommunala och statliga organisationer att tillgodose deras behov av varor och tjänster. SKL Kommentus Media utvecklar digitala tjänster inom HR-området för kommuner, landsting och regioner. Vi har även utbildningar inom HR-området, tryckta kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar, böcker och blanketter för sektorn. Vi ser en ökad efterfrågan på våra tjänster samtidigt som vi planerar att utveckla nya tjänster och vidareutveckla befintliga. Läs mer om vår verksamhet på www.sklkommentus.se

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-koordinator Daniel Yousefi
087095993
Ekonomi- och HR-chef Carina Norgren
08 709 59 43
HR-ansvarig Daniel Yousefi
08 709 59 93
Affärsområdeschef Maria Dahlberg
08 709 59 17

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 11 November 2018
Ange referens: 3954450250

Skl Kommentus AB

Besöksadress

Hornsgatan 15
Stockholm

Postadress

None
Stockholm, 11799