Produkt- och utvecklingsansvarig till Aluwave i Mölndal

Arbetsbeskrivning

Aluwave är en snabbt växande systemleverantör av kundanpassade lysdiodsmoduler och system baserade på lysdioder (LED). Aluwaves system inkluderar vid behov alla nödvändiga komponenter såsom LED-modul, kraftlösning, optik, värmeavledning och mekanik. Aluwave sysselsätter idag drygt 20 personer inom egen försäljning, utveckling och produktion. Aluwaves kunder är till stor del bestående av multinationella kunder och företaget expanderar nu sin marknad från Norden till Europa.

Arbetsbeskrivning
Som produkt- och utvecklingsansvarig av Aluwaves belysningsprodukter ansvarar du för att få ihop helheten på Aluwaves produkter. Inom bolaget finns ett starkt kunnande inom elektronik och mjukvara och vi söker dig som har erfarenhet av mekanisk konstruktion och produktsättning av produkter på marknaden.

I arbetet ingår:
• Produktansvar – ansvar för uppfyllande av standards och direktiv
• Utvecklingsansvar – leda utvecklingsorganisationen och äga utvecklingsprocessen
• Mekanikkonstruktion, design, konstruktion och kravställande mot våra kunniga leverantörer

För rätt kandidat erbjuds en plats i företagets ledningsgrupp och du rapporterar till VD. Din placeringsort är Mölndal.


Vem är du?
Aluwave är under kraftig tillväxt med en aggressiv plan framåt och för att trivas så tror vi att du lockas av utmaningen att vara med på en resa där allt kan hända och att du kan balansera mellan att vara flexibel samtidigt som du löpande kan strukturera och bygga processer för arbetet framåt.

Du tar själv ansvar för att fylla din dag och att driva bolaget framåt inom den egna men även den kringliggande delen av organisationen. Vi söker dig som har en teknisk examen/industriell erfarenhet inom mekanisk konstruktion och du behärskar verktygen för mekanisk konstruktion. Erfarenhet inom belysningsprodukter är meriterande.

Utvecklingsorganisationen håller på att gå över till arbetssätt enligt agil/lean design och det är önskvärt med erfarenhet ifrån detta arbetssätt.

Du är en resultatorienterad lagspelare och då du kommer att samverka med både kunder, leverantörer och den interna organisationen ställs höga krav på social kompetens och affärsmässighet.

Språk: Svenska, Engelska, B-körkort.

Kontaktperson
Har du frågor kontaktar du chefsrekryteringskonsult Bernt Legersjö, tfn. 0703 - 77 09 66. Du söker tjänsten via experis.se, enligt länk nedan. Sista ansökningsdag är den 28 maj. I denna rekrytering tillämpas löpande urval.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Råberg-Wigermo

Bernt Legersjö

Mathias Ericson
0650-356 93
Jessica Petersson
031-617272
Camilla Rippe
031-61 72 67
Pär Gårdbro
023-70 55 45
Ola Pettersson
090-702360
Nicolina Johansson

Katarina Glennert
054-221881
Sara Enebrink
0708543043

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Executive Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 8 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


11 april 2024

11 april 2024

11 april 2024