Produktadministratör till internationellt modeföretag!

Arbetsbeskrivning

Har du ett modeintresse och brinner för administration? Om du dessutom vill ha en möjlighet att skapa ett ovärderligt kontaktnät och få in en fot hos ett av världens mäktigaste företag bör du fortsätta läsa denna annons. Vår kund befinner sig mitt i en expansionsresa med sin onlineförsäljning, vilket kräver ny kompetens med digitalt fokus. Inför detta söker vi nu en säljorienterad administratör som arbetar med företagets produktbeskrivningar till samtliga digitala kanaler. Låter detta som dig? Ansök idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en junior Produktadministratör till vår kund som är ett internationellt modeföretag. Kunden har de senaste åren expanderat sin onlinehandel explosionsartat, och har i dagsläget onlinehandel i 47 länder. I denna roll arbetar du tillsammans med företagets avdelning som arbetar med Visual Merchandising och E-commerce.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till årsskiftet. Det finns möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som Produktadministratör kommer du ansvara för att maximera försäljningen främst genom att ta fram och publicera nödvändig och kommersiell information till samtliga produkter i företagets digitala kanaler.

Du kommer till exempel att:


* Säkerställa att produkterna har all nödvändig information (t.ex. gällande material) publicerad på webben
* Säkerställa vilken produktinformation som behöver finnas om specifika produkter på nya marknader
* Se till att alla produktbeskrivningar är färdigställda inför kampanjsläpp och andra deadlines
* Ständigt utveckla processerna


Tjänsten passar dig som är van vid att arbeta effektivt i flera system samtidigt, samt trivs med administrativa arbetsuppgifter. Denna roll kommer ge dig värdefulla kontakter inom branschen och företaget i fråga.

VI SÖKER DIG SOM
* Är strukturerad och trivs med administrativa och repetitiva arbetsuppgifter


* Har kunskaper om det kommersiella samt ett modeintresse
* Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet


Det är meriterande om du…


* Har tidigare arbetslivserfarenhet från onlinehandel
* Har erfarenhet av Hybris e-commerce
* Har tidigare erfarenhet av InRiver PIM eller motsvarande


Som person är du ambitiös, snabblärd och flexibel.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: 16 juli
* Omfattning: Heltid, fram till årsskiftet
* Placering: Centrala Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är ett svenskstartat internationellt modeföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • heltid till årsskiftet kontorstider
  • Publicerat: 3 juli 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Document Controller - Västerås

Document Controller - Västerås

28 november 2023

Technical Writer

Technical Writer

27 november 2023

Teknisk dokumenterare

Teknisk dokumenterare

13 november 2023