Produktansvarig med ansvar för acceptanstestning

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Enheten Informationsförvaltning är en del av avdelningen Juridik. Medarbetarna är geografiskt spridda över hela landet och vi jobbar tillsammans virtuellt. Vårt arbete och våra arbetssätt präglas av digitalisering och vi styr proaktivt genom våra dokumentplaner, genom att ge stöd till olika utvecklingsarbeten och genom att alltid jobba i nära samarbete med metodansvariga, kärnverksamheten, IT-avdelningen och andra.

Enhetens uppdrag är att styra, samordna, utveckla och följa upp ärende- och dokumenthantering, samt ge förutsättningar för enhetlig, effektiv och rättssäker dokumenthantering och arkivering för hela Arbetsförmedlingen.

Det pågår ett stort förnyelsearbete på Arbetsförmedlingen som kommer att pågå till och med 2021. Vi kommer att leverera våra tjänster på ett annorlunda sätt bl.a. mer digitalt, med nya metoder och nya kanaler. Vi ska stärka vårt samarbete internt och externt, ha en helhetssyn på vårt uppdrag och i större utsträckning utgå från våra kunders behov. Vi utvecklar därför enheten kontinuerligt på flera områden.

Som produktansvarig med ansvar för acceptanstest ska du ansvara för produkten och dess livscykelhantering samt agera acceptanstestledare vid tester av alla system inom produktområdet Informationsförvaltning. I arbetet ingår bland annat att fånga upp behov ifrån användarna, prioritera utveckling, ta fram användarstöd samt planera och leda acceptanstester.

 

Arbetsuppgifter




Leda, prioritera och följa upp arbetet inom produkten.



Fånga intressenternas behov och omvandla dessa till utveckling av systemstöden.



Hålla användarstöd och styrdokument uppdaterade.



Bevaka incidenter och användarproblem.



Ta fram och underhålla behörighetsmatriser.



Prioritera krav, genomföra riskanalyser och kontinuitetsplanering.



Regelbundet rapportera status, behov och framsteg till produktområdesansvarig.



Leda och genomföra acceptanstester inom produktområdet.



 

Dina kvalifikationer



Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.



Du har minst 2 års erfarenhet av arbete inom området. produktstyrning/systemförvaltning och acceptanstestledning.



Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.



 

Meriterande



Du har genomgått Arbetsförmedlingens interna grundutbildning samt erfarenhet av arbete vid Arbetsförmedlingen.



Du är självgående och kan arbeta effektivt såväl självständigt som i grupp.



Du planerar, strukturerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.



Du har pedagogisk kompetens.



God förståelse för verksamheten och verksamhetens processer.



Erfarenhet av kravarbete.



 

Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga, initiativförmåga och vana vid att arbeta strukturerat och självständigt.

Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning. Provanställning om sex månader tillämpas om du inte redan har en tillsvidareanställning inom myndigheten. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse med placering på Arbetsförmedlingens huvudkontor. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

 

Ansökan Välkommen med din ansökan där du beskriver varför du söker tjänsten och vad du kan bidra med i rollen, märkt med diarienummer Af-2018/0034 9824 senast 2018-08-24. För att ansökan ska vara komplett vill vi att du bifogar CV och personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 augusti 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023