Produktchef sökes till välkänt bolag!

Produktchef sökes till välkänt bolag!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till utvecklingen av kund- och lojalitetsprogram hos ett ledande bolag inom drivmedelsbranschen? Trivs du dessutom i en roll där du får möjlighet till att vara kommunikativ, ansvars- och initiativtagande? Sök då tjänsten som Produktchef!

OM TJÄNSTEN

Uppdraget är att fylla ett behov av en produktchef som håller i det dagliga arbetet med
befintliga kundprogram. Produktchefen för kundprogram har ansvar för verksamhetens kundprogram för både privatkunder och företagskunder. Ansvaret innebär att identifiera vilka principer för lojalitet och relations-
skapande som programmen ska bygga på, föreslå och förankra dessa, kravställa och iscensätta
utveckling och förbättringar. Produktchefen ska kunna tillämpa vedertagna och etablerade
teorier för lojalitet och kundprogram inom både butiks- och drivmedelsaffären samt i
kombination med verksamhetens olika kortprogram och betallösningar. Kundprogrammen ska leda till
att högre share-of-wallet och att kunderna stannar längre.

Produktchefen ansvarar också för att genomföra olika aktiviteter som leder till aktiva
samarbetspartners och aktiva medlemmar, samt tillse att medlemsprogrammen alltid har
aktuella och relevanta medlemserbjudanden. I ansvaret ingår också att förstå kund-
kommunikationens roll och betydelse för relationsbyggande och lojalitetsskapande. Verksamhetens
avdelning Customer Marketing ansvarar dock för och relevant kundkommunikation finns, och
utför dessutom kundkommunikationen. Eftersom lojalitet och kundrelationer skapas med
kundkommunikation är det särskilt viktigt att du som Produktchef för Kundprogram har ett nära
samarbete med Customer Marketing. Produktchefen förväntas ha ett nära samarbete med andra avdelningar däribland Cutomer Experience där bl.a. produktkategorier i våra butiker samt stationskoncept utvecklas. Ansvaret
omfattar också att informera och bistå Customer Support, Kreditavdelningen, säljare m.fl.

Du erbjuds
- Goda utvecklingsmöjligheter på ett välkänt bolag
- Ett brett nätverk inom branschen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Identifiera, förankra och driva utveckling av kundprogram.
* Säkra marknadsposition, effektivitet och resultatutveckling.
* Arbeta efter uppsatta KPI:er.
* Ansvara för att utveckla relationen med medlemmar i programmen samt värva nya medlemmar.
* Kontinuerligt arbeta med samarbetspartners i kundprogrammen. Att ta in nya partners och partnererbjudanden, avveckla partners och partnererbjudanden, hålla partnerträffar och skapa aktivitet runt samarbetena samt tillse att verksamheten ständigt har aktuella och relevanta erbjudanden.
* Initiera och samverka kring aktiviteter, event och liknande i samarbete med exempelvis KAM, DC, Produktchefer, Stationschefer etc.
* Kravställa utveckling av relevanta verktyg och integrationer i egenskap av produktägare i agilt arbetssätt.
* Kontinuerligt analysera medlemsdatabaserna och identifiera lämpliga målgrupper för marknadskommunikationen i samarbete med ansvariga för kundkommunikationen.
* Genomföra all administration som exempelvis upp- och nedgraderingar, medlemsbevis etc


VI SÖKER DIG SOM


* Högskoleexamen eller motsvarande som bas.
* Gedigen och dokumenterad erfarenhet av kundprogram.
* God kunskap om och att kunna tillämpa vedertagna teorier och principer för lojalitet och relationsskapande.
* Erfarenhet från utformning och arbete med lojalitetsprogram.
* Förmågan och erfarenhet av att vara nära kunden och identifiera relevanta och
* intressanta kundbehov/erbjudanden.
* Erfarenhet av att köra kunddata, trender och marknadsanalyser i lojalitetssyfte.
* Kunnig och erfaren i att använda lojalitets-, marknadsförings-, CRM- och analysverktyg.
* Kunna se logiska samband och beskriva sekventiella flöden av händelser.
* Tala och skriva svenska och engelska obehindrat, då båda språken kommer att användas i det dagliga arbetet.
* Kreativa färdigheter för att leverera innovativa och engagerande lojalitetsprogram.


Det är meriterande om du har
- Vana att arbeta med många parallella informationsflöden.
- Van att arbeta i internationellt team.
- Vara insatt i vilka juridiska krav som är relevanta för kundprogram, till exempel GDPR.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Strukturerad
* God kommunikationsförmåga
* God samarbetsförmåga
* Agera proaktivt och självgående
* Lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer
* Analytisk


Övrigt:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, kontorstider 8-17
- Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till överrekrytering
- Stationeringsort: Stockholm

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om verksamheten informeras vid ett första samtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2024
  • Ansök senast: 29 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Digital Marketing Manager

Digital Marketing Manager

22 maj 2023

Portfolio Manager

Portfolio Manager

17 maj 2023