Produktions- och inköpscontroller till Presto

Produktions- och inköpscontroller till Presto

Arbetsbeskrivning

Söker du en roll som controller där du är delaktig i verksamhetens affärsmässiga utveckling? Vi söker nu dig som är driven och analysfokuserad och som vill ta del i ett framåtdrivet starkt team.

Läs mer om tjänsten nedan och välkommen med din ansökan!


Om företaget
Presto AB grundades 1959. Vi har sedan start alltid satt säkerheten främst, det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA. Våra kvalitativa produkter, lösningar och lojala kunder driver oss framåt. Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt. Inte bara just nu utan även för kommande generationer. Våra värderingar är tillsammans, kundfokus och enkelhet. Vi vill skapa en kultur där alla kan växa och bli sitt bästa jag, där vi hela tiden lär av varandra. Tillsammans är vi mer än ett företag, vi formar en gemenskap som gör världen till en säkrare plats. Vi ligger steget före.
Varje år besöker vi fler än 75 000 verksamheter och fastigheter där vi både servar befintligt brandskydd och förebygger risker. Vi återvinner över 70 000 släckare i vår fabrik i Katrineholm. Vi utbildar årligen 100 000 deltagare fördelat på 6600 tillfällen. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Vår omsättning har passerat en miljard kronor

Vi har närmare 50 000 kunder från norr till söder och vi i finns representerade i Norge, Finland, Danmark och Tyskland med stora potentialer att växa. Vi har egen tillverkning av marknadens bästa produkter och vi jobbar med innovation och ständig förbättring. Och inte minst så har vi alla förmånen att jobba med något som kan vara skillnaden mellan liv och död. Varje dag, varje timme och i allt vi gör och säger.




Dina arbetsuppgifter
Som Produktions- och inköpscontroller på Presto spelar du en central roll i att stötta verksamheten genom proaktivt arbete med analys och finansiell uppföljning av bl.a. produktion och lager. Du kommer att stödja inköpsorganisationen med spendanalys, samt utfall och analys av inköpsorganisationens aktiviteter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;
• Driva budgetprocessen och utarbeta prognoser med förståelse för företagets ekonomi.
• Bistå produktions- och inköpsorganisationen med rapporter och analyser
• Analyser och uppföljning av nyckeltal
• Produktkalkylering
• Investeringskalkyler
• Lönsamhetsanalys
• Analys av lagerinventeringsdifferenser
• Leverantörsuppföljning
• Stödja förhandlingsprocesser inom inköp samt följa upp och analysera förbättringar
• Vara delaktig i utveckling av ekonomiska processer, system och rutiner för effektivitet.



Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du är en driven och analytisk person med förmåga att skapa förtroende och bygga starka relationer i teamet. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation, vilket underlättar för att förmedla budskap inom organisationen. Vid behov är du också kapabel att ta ledning för att säkerställa smidigt arbetsflöde. Med stark affärsförståelse tar du ansvar för dina uppgifter och levererar inom angivna deadlines. Din strukturerade och planerande natur hjälper dig att hålla ordning och reda samt hantera komplexa uppgifter effektivt.
I teamet sprider du positiv energi och tar utmaningar med glädje, alltid med fokus på utveckling.

För att söka rollen har du;
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• God analytisk förmåga
• Relevant arbetslivserfarenhet
• God förståelse för redovisning och affärsutveckling.
• Mycket goda kunskaper inom MS Office, främst i Excel.
• Erfarenhet av olika affärssystem
• God förmåga att- uttrycka dig väl i och skrift på svenska och engelska.
• B-körkort.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Power BI och har erfarenhet av arbete med produktionsflöden


Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Presto med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med goda chanser till fortsatt anställning på Presto. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Linda Sjölander, linda.sjolander@skill.se


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Broeders

Svanhild Johansson

Mattias Östman

Pehr Petersson

Lena Johansson

Annika Elfvingsson

Fredrik Larsson

Svanhild Johansson
0720 05 99 64
Elise Karlborg
0707-77 96 41
Pehr Peterson
0707-78 96 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 14 april 2024

Besöksadress

Repslagaregatan 19
582 22 Linköping

Postadress

Repslagareg. 19
Linköping, 58222

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024

26 april 2024