Produktionschef till Willab Garden

Produktionschef till Willab Garden

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Som Produktionschef ansvarar du för företagets produktion, leverans och lager. I det korta perspektivet jobbar du med daglig styrning med din personal. På den strategiska biten är det stort fokus på LEAN, 5S, processer och förbättringar för att möta företagets tillväxtmål.
I rollen rapporterar du till VD samt ingår i företagets ledningsgrupp.

Om verksamheten
Willab Garden AB är ett familjeföretag beläget i Östra Karup, Båstads kommun. Vi bedriver sedan 30 år försäljning av uterum, växthus med tillbehör till villaägarna. Försäljningen sker dels genom e-handel, dels genom utställningsbutiker i Båstad, Bromma, Munkedal och Greve/Köpenhamn. Export sker även till de övriga nordiska länderna. Hos oss arbetar 170 personer och omsättningen för 2018 uppgick till ca 450 miljoner. Läs mer om oss på willabgarden.se

Mer om tjänsten
För att lyckas i tjänsten krävs det att du har tidigare erfarenhet både av produktionsmiljö och att arbeta i en ledningsgrupp. Du måste klara av att växla mellan det kortsiktiga och långsiktiga, dvs dagens orderstock och dess utmaningar för att sedan jobba strategiskt med förbättringsarbete, coaching av personal och vidareutveckling av verksamheten.
Ditt team består av 25 medarbetare varav 4 teamledare som tar stort ansvar i den dagliga verksamheten. Produktionsanläggningen genomgår en stor förändringsresa och det finns stora möjligheter att påverka framtida framgångar genom tex automatisering, LEAN, 5S,Kaizen och liknande metoder

Dina ansvarsområden

• Operativ ledning av produktionen genom daglig styrning
• Uppföljning och rapportering
• Säkerställa att processer, rutiner och ledtider hålls
• Ständiga förbättringar
• Strategiskt arbete i ledningsgruppen

Din profil
Du har akademisk examen från universitet eller högskola inom relevant område. Du är en van ledare och kommer från ett producerande bolag, gärna inom metallbearbetning och slutmontering eller liknande.
Vana av att jobba i ett affärssystem är ett måste, här använder man Jeeves och givetvis även officepaketet. Svenska och engelska behärskas i tal och skrift och tidigare erfarenhet av personalledning är ett krav.
Meriterande är om du jobbat med strukturerat förbättringsarbete som LEAN, 5S, Kaizen eller liknande metoder.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 27 mars 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


11 april 2024

11 april 2024

11 april 2024