Produktionssamordnare

Arbetsbeskrivning

Sallén Elektriska AB har funnits i Mälardalen sedan 1950 och vi är idag 350 medarbetare med en omsättning på ca 500 miljoner kronor. Sallén ska vara en av de marknadsledande aktörerna i Mälardalsregionen, med huvudkontor i Uppsala, när det gäller kraft-, tele- och nätverksinstallationer. Våra produkter och tjänster skall alltid stå för hög kvalitet och god service.

Våra medarbetare är en nyckel till vår framgång, vill du bli en del av den?

Sallén är ett marknadsledande företag med korta beslutsvägar, god stämning och engagerade medarbetare. Vi har nu glädjen att erbjuda en spännande tjänst som produktionssamordnare. Här blir du en mycket viktig pusselbit för vårt största affärsområde, Entreprenad. Om du trivs i en koordinerande och social roll där du får ta stort eget ansvar är det här tjänsten för dig!

Rollbeskrivning

Som produktionssamordnare har du en varierande administrativ tjänst med många kontaktytor. I din roll arbetar du närmast tillsammans med produktionschefer och projektledare på Entreprenad, men samarbetar också en del med våra andra affärsområden och stabsfunktioner i övergripande frågor.

Dina huvudsakliga ansvarsområden innebär att samordna bemanningsplaneringen i våra olika entreprenadprojekt samt att stötta affärsområdets chefer i deras administrativa arbete. En viktig del av ditt arbete innebär också att vara tillgänglig och ha en nära dialog med montörerna i olika praktiska frågor kring deras arbetssituation och särskilda önskemål. Rollen kräver att du är stresstålig och trivs med att arbeta i en omväxlande miljö där fokus och prioriteringar ofta förändras.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis:

• Bemanningsplanering
• Ansvar för kontakten med lärlingar, praktikanter och skolor
• Ansvar för att montörer har rätt utbildning och utrustning vid ny placering
• Introduktion av nyanställda montörer
• Administrativt stöd till chefer


Erfarenhets- och kunskapskrav 

• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
• B-körkort
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och uttrycker dig obehindrat i såväl tal som skrift.


Om du har erfarenhet av bygg- eller installationsbranschen och förståelse för entreprenadverksamhet är det mycket meriterande.

Personliga egenskaper

För att du ska lyckas väl i rollen tror vi att du är en positiv och kommunikativ person med en god förmåga att självständigt prioritera och planera ditt arbete. Du har lätt för att skapa goda relationer till andra och i samarbete med kollegor är du prestigelös, lyhörd och lösningsorienterad, samtidigt har du inga problem med att självständigt driva ditt arbete framåt. Vidare ser vi att du är social och serviceinriktad samt har en god förmåga att arbeta effektivt och noggrant, även i perioder med hög arbetsbelastning.

Vi erbjuder dig

Vi är en arbetsgivare med bred kunskap inom ett och samma företag. Med våra fem affärsområden, Entreprenad, Kraft & Automation, Telecom, Service och butik, erbjuder vi dig en variationsrik arbetsdag. Vi har förmånen att arbeta med det stora företagets styrka och trygghet samtidigt som vi strävar mot att behålla de mindre företagets närhet till kollegor och lokala närvaro ute hos våra kunder. Här får du möjlighet att arbeta tillsammans med duktiga medarbetare i ett spännande bolag.

Sallén följer med i utvecklingen och satsar gärna på nya tekniska lösningar - vi är också beredda att satsa på dig!

Passar du in på profilen? Tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sallén Elektriska AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 23 februari 2017

Besöksadress

Fyrisborgsgatan 2
None

Postadress

Fyrisborgsgatan 2
Uppsala, 75450

Liknande jobb


16 maj 2024

Omgående sommarjobb som administratör!

Omgående sommarjobb som administratör!

16 maj 2024

16 maj 2024