Arbetslivsinstitutet.se

Produktkoordinator till Statoil Fuel & Retail


1 platser 6 månader eller längre Heltid

Academic Work söker för Statoil Fuel & Retails räkning en Produktkoordinator till deras avdelning Product & Pricing Support. Avdelningen har till uppgift att vara support till kategoricheferna inom bolaget och ansvara för att beslut om sortimentsförändringar verkställs. Bolaget har under 2013 bytt affärssystem och behöver på grund av det stärka upp avdelningen med ytterligare resurser.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Statoil Fuel & Retail.

ARBETSUPPGIFTER
Som Produktkoordinator kommer du att arbeta med att koordinera arbetet gentemot kategoricheferna. Arbetet kommer även innebära att genomföra in- och utfasning av produkter i systemet samt koordinera det arbete som krävs inom andra enheter för att tillse en effektiv in- och utfasning. Som Produktkoordinator är du ansvarig för att säkerställa att all metadata och alla legala aspekter är uppfyllda innan en artikel blir tillgänglig på marknaden. Arbetet inkluderar mycket kontakter med andra avdelningar internt, exempelvis Supply chain och Sales.

Du kommer till exempel att:
- Uppdatera och säkerställa produktinformation i systemet
- Koordinera infasningen av nya produkter och priser mellan olika avdelningar
- Lösa ad hoc-problem och agera som en lättare version av projektledare under vissa faser


VI SÖKER DIG SOM:
Har en ekonomigrund att stå på, antingen från gymnasiet eller från högskola/universitet. Du har ett par års erfarenhet från yrken där du jobbat administrativt och tagit del av siffor, rapporter och eventuellt även genomfört en del analyser. Då företaget jobbar med affärssystemet SAP och JDE kan det vara viktigt att du tidigare sett och jobbat i något typ av affärssystem.

Efterfrågade specifika kompetenser:
Vass kunskap inom Excel och goda kunskaper inom de andra Office-programmen

Som person har du en god förmåga att överblicka situationer och ett öga för att upptäcka detaljer. Du samarbetar gärna och lätt med dina kollegor och trivs i rollen som spindeln i nätet. Du kommer ha breda kontaktytor internt och det är därför viktigt att du är en god kommunikatör och ett serviceinriktat tänk. Då mycket arbete kommer att utföras självständigt, finner du lätt drivkraft i dig själv. Eftersom företaget är del av en europeisk organisation förutsätter vi att du känner dig bekväm med att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

START: Omgående
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid fram till 30 april 2014
UPPSKATTAD ARBETSTID: 08-16.15 med viss flextid (37,5 h/vecka)
PLATS: Stockholm

INFORMATION OM FÖRETAGET:
Statoil är en ledande skandinavisk stationskedja bestående av fullservice- och automatstationer med över 100 års erfarenhet inom området. Statoil finns i 8 länder och har cirka 18 500 anställda på 2 300 stationer. I Sverige arbetar närmare 4 000 engagerade medarbetare som satsar mycket på innovativ utveckling och miljövänliga produkter. Statoil Fuel & Retail är ett helägt indirekt dotterbolag till Alimentation Couche-Tard Inc. och en del av ett nätverk på mer än 8 100 stationer. Statoil vill nu stärka upp sitt team med en person som delar vinnarinställningen att ständigt vara i framkant för att möta morgondagens marknad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Rekryteringskonsult Emma Rydberg
031-339 7312
Consultant Manager Moa Markgren
072-705 75 63
Andrea Malmsten

Anna Klara Lindgren

Konsultchef Emeli Bergenhag Fellenström

Konsultchef Emelie Bernhardsson

Camilla Bäckelin

Lisa Nordell

Linda Ek

Linnea Lindberg

Consultant Manager Maria Sehlstedt

Elin Kihlström

Konsultchef Sana Khaffaf

Konsultchef Emma Isaksson

Konsultchef Camilla Brehm

Ina Åvall

Emma Rydberg

Konsultchef Emma Ehnevid

Rekryteringskonsult Jenny Almark

Consultant Manager Maria Sehlstedt

Konsultchef Carolina Hagstedt

Therese Kindberg

Consultant Manager Ina Åvall
0736444191
Konsultchef Ina Åvall
0736444191
Rekryteringskonsult Ulrika Emtervall
0313397334 0313397334
Consultant Manager Per Nordin

Konsultchef Emma Ehnevid
0736409299
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006200
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 00
Rekryteringskonsult Ulrika Emtervall

Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006200
Konsultchef Therese Kindberg

Konsultchef Anna Larsson

Consultant Manager Maria Sehlstedt
0902006275
Konsultchef Anna Magnusson
0736409223
Consultant Manager Linnea Antonsson
031-3397349
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Anna Magnusson
031-352 3357
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Konsultchef Ebba Klementsson

Konsultchef Pelle Ramberg

Event Assistant Linda Arnason

Rekryteringskonsult Anna Nilsson

Konsultchef Emma Ehnevid

Konsultchef Anna Larsson


Ansök

> Sista ansökningsdatum: 30 November 2013
Ange referens: 14927515
E-post: [email protected]

ACADEMIC WORK SWEDEN AB

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


Inköpsassistent till Retailföretag! QWORK Sweden AB 30 October 2013 Inköpsassistent till Retailföretag!
Halens Home 8 November 2013 Inköpsassistent, Halens
Bubbleroom 14 November 2013 Inköpsassistent, Bubbleroom
NordicFeel söker inköpsassistent NORDIC WEB TRADING AB 14 November 2013 NordicFeel söker inköpsassistent