Arbetslivsinstitutet.se

Produktkoordinatorer till ny enhet för strategiskt sortimentsarbete


3 platser Tillsvidare Heltid Enligt avtal. Heltid. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag, 08.00-16.30. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Gör skillnad. Varje dag.

"Allt är nytt, det är jättespännande!" Lina Berggren, enhetschef

Är du en person som ser möjligheter och som gillar att driva projekt? Nu har du chansen att vara med och starta upp en helt ny del inom Hjälpmedel Skåne som kommer att ha fokus på de produkter och hjälpmedel som används av patienter inom Region Skåne. Hjälpmedel Skåne är en egen division inom förvaltning Habilitering och Hjälpmedel med ansvar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Vi söker nu drivna och engagerade produktkoordinatorer som har en yrkesbakgrund inom vården.

”Vi vill rekrytera personer som har en vårdprofession i botten och som har faktisk erfarenhet av att jobba med produkterna i verkligheten och även med de personer som i slutändan ska använda produkterna. Vi hoppas på så vis att patientperspektivet ska hamna i fokus och att vi då ska kunna skapa ännu bättre produkter och hjälpmedel”, menar Lina Berggren som är chef för den nystartade enheten. Lina har själv jobbat med att ta fram produkter och hjälpmedel, och beskriver arbetet som produktkoordinator som spännande och utvecklande. ”Det uppstår hela tiden nya utmaningar och du fortsätter hela tiden att utveckla din kunskap. Det går inte att köra på i samma spår, utan du måste hela tiden tänkta nytt och komma med nya perspektiv för att få fram de bästa produkterna för patienterna som ska använda dem.”

Eftersom verksamheten är helt ny och nu ska byggas upp ser Lina möjligheterna att tillsammans med sitt team skapa något bra och positivt från grunden, med en bra arbetsplats som ligger i framkant inom sitt område. ”Vi har ett öppet klimat idag där alla har möjlighet att komma med sina förslag och synpunkter.” Även om produktkoordinatorerna kommer att ha egna ansvarsområden så kommer de även att ha nära kontakt med varandra där möjlighet finns att hjälpas åt med kluriga uppgifter som dyker upp längs vägen. Samarbetet är även viktigt för att skapa en likvärdig service inom de olika hjälpmedelsområdena.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu tre produktkoordinatorer som ska arbeta inom något av följande hjälpmedelsområden:
• Syn, hörsel, kommunikation och kognition
• Inkontinens och särskild näring
• Medicinska behandlingshjälpmedel

Som produktkoordinator kommer du att vara med och utveckla både din egen tjänst och enheten så att den blir så vass som möjligt när det gäller produkter och sortiment. Du får chansen att påverka hur du tillsammans med enhetschef och medarbetare vill driva dessa roller då det är en helt ny funktion inom Hjälpmedel Skåne.

I rollen som Produktkoordinator kommer du bland annat:

• Ha helhetsansvar gällande sortimentutvecklingen inom ett definierat hjälpmedelsområde
• Driva utvecklings- och upphandlingsarbetet inom aktuellt sortimentet
• Sammankalla sortimentsteam och leda det dagliga arbetet i teamet
• Ansvara för avtalshantering gällande registervård, leverantörskontakter, avtalsuppföljning och arrangera produktvisningar
• Ansvara för omvärldsbevakning och ha goda kunskaper om leverantörsmarknaden inom definierat hjälpmedelsområde

Du får även möjlighet att välja mellan Kristianstad och Malmö som huvudsaklig placeringsort.

KVALIFIKATIONER
”Vi behöver dig som är driven och tycker det är kul med utveckling och nya människor eftersom du kommer att hålla ihop ditt produktområde och knyta värdefulla kontakter inom det området.” Lina Berggren, enhetschef.

Vi söker dig som är utbildad sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut/sjukgymnast, dietist, audionom, synpedagog, logoped eller har annan universitets-eller högskoleutbildning inom sjukvården. Du har yrkeserfarenhet inom din aktuella grundprofession samt kunskaper i det svenska språket som motsvarar lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. En förutsättning för att lyckas i rollen som produktkoordinator är att du har goda IT-kunskaper i nutida system och i Office-paketet, samt erfarenhet och kunskap om produkter inom något av hjälpmedelsområdena: Inkontinens och särskild näring, medicinska behandlingshjälpmedel samt syn, hörsel, kommunikation och kognition. Vi ser gärna att du har utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik. Erfarenhet av upphandlingsarbete, logistiksystem och kunskaper om offentlig upphandling är meriterande för tjänsten. Då resor i tjänsten förekommer ser vi det även som önskvärt att du har B-körkort.

Som person är du lösningsorienterad med förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa processer. Du är ansvarsfull och självständig i det dagliga arbetet och det är viktigt att du kan leda och arbeta i processer. Vidare är du mycket noggrann, strukturerad, pedagogisk och kommunikativ i såväl tal som skrift. Vi ser även att du har god samarbets- och initiativförmåga.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval, vi ser fram emot att läsa din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Reingsdahl, Divisionschef
040-675 31 28
Yvonne Sommerfelds, Områdeschef Strategiskt hjäl
046-77 09 41
Lina Berggren, Enhetschef
044-309 41 02
Morgan Lundin, Enhetschef
044-19 46 51
Jenny Steckmest, Enhetschef
040 – 673 09 41, mobil: 0725 – 29 69 85
Anja Morell, Enhetschef
046- 77 09 48
Eva Alenbratt, Logoped
046- 77 09 47
Ullabritt Svensson, Enhetschef
046-77 05 10
Jenny Steckmest, Funktionschef Hjälpmedel Skåne
040-673 09 41
Marie Pihl, Leg. Arbetsterapeut
042-16 94 89

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 22 May 2016
Ange referens: A567475

Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Synpedagog Syncentralen Västervik, 50% Landstinget i Kalmar län 1 June 2016 Synpedagog Syncentralen Västervik, 50%
Synpedagog/Dövblindpedagog till Dövblindenheten i Lund Region Skåne, Habili.. 29 June 2016 Synpedagog/Dövblindpedagog till Dövblindenheten i Lund