Produktkoordinator/operativ inköpare till Morot & Co

Produktkoordinator/operativ inköpare till Morot & Co

Arbetsbeskrivning

Nu söker Mediafy en administrativ stjärna med högt engagemang och driv, till vårt team på Morot & Co.

Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledig kollega under perioden aug/sep 2021-juni 2022.

Morot & Co är ett nytt och lovande tillväxtområde inom Mediafy och för rätt person finns även möjlighet till förlängning eller fast anställning efter vikariatets avslut.

Om Morot & Co

Morot & Co ägs av nordiska Mediafy AB som är en del av Bonnierkoncernen. Med personlighet, kreativitet och mod tar vi oss an branschen för personalgåvor på ett nytt sätt. Vi hjälper också företag att skapa nya och fördjupa sina relationer till kund.

Kulturen på Morot & Co och Mediafy präglas av glädje, nyfikenhet, högt i tak och en stark vilja att göra vårt bästa i allt vi gör.

Morot & Co är Mediafys strategiska tillväxtområde och vi är sedan lanseringen 2019 på en rejäl och spännande resa. Nu behöver stärka upp teamet för inköp ytterligare då detta är en kritisk framgångsfaktor för vår verksamhet. Är det du?



Om rollen som Produktkoordinator 💻

Produktkoordinatorn arbetar operativt inom inköp och ansvarar för att hålla ihop olika projekt och aktiviteter relaterat till inköp, lager och logistik. Som produktkoordinator har du många olika kontaktytor i organisationen. Det kräver därför att du har en god förståelse och stort intresse för olika delar inom företaget.

I rollen som produktkoordinator arbetar du nära och stödjer ansvarig för inköp, sortiment, lager och logistik.



Exempel på arbetsuppgifter ✏️

- Produkt- och sortimentadministration, både löpande och som separata projekt
- Analysera och kvalitetssäkra sortiment, lagersaldon, inleveranser, fakturagranskning mm.
- Hantering av olika leverantörsärenden i samarbete med inköpsansvarig
- Uppsättning och administration av specifika utbud till kund, i samarbete med säljorganisationen
- Intern support till vår kundserviceavdelning i ärenden kopplat till tex sortiment, utbud och nya leverantörer


Vem är du? ⭐

Som person är analytisk, initiativrik samt har en mycket god strukturell förmåga med gott ordningssinne. Du har förmåga att hålla ihop och planera dina egna arbetsuppgifter samtidigt som du samarbetar väl med nödvändiga gränssnitt. Du har förmågan att hantera och prioritera flera olika frågeställningar och tar hjälp när du behöver det. Du trivs med att interagera med många olika personer med ett stort fokus på våra kunders behov.

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete nära kund. Erfarenhet av arbete inom ett större affärssystem är meriterande. Snabblärd i nya system är en nödvändighet.

Då produkten dessutom är i en tillväxtfas - är det viktigt att du är bekväm och motiveras av högt tempo samt att du har en positiv och flexibel inställning till förändringar.

Vi erbjuder ✔️

- Heltidstjänst (8.30-17)
- Allmän visstidsanställning med perioden aug/sep 2021-juni 2022 (Intervjuer sker under augusti)
- Månadslön enligt överenskommelse
- Ett drivet och engagerat team där vi stävar efter gemensam framgång och utveckling

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Ravelin Fossto

Mattias Lindvall

Reetta Ilomäki

Kristine Söderlindh

Josefin Arvidsson

Madeleine Eriksson Hegg

Pernille Collett

Mikaela Hegg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mediafy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Besöksadress

Linnégatan 2, Stockholm
None

Postadress

Linnégatan 2
Stockholm, 11447

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023