Produktsamordnare inriktning livsmedel

Produktsamordnare inriktning livsmedel

Arbetsbeskrivning

Vår produktsamordnare går snart i pension och vi vill hitta vår nya stjärna till vårt engagerade och kompetenta gäng på Upphandlingsenheten. Din inriktning är mot livsmedel och du tycker om att dyka ner i båda operativa och administrativa uppgifter samtidigt som du har en tät dialog med upphandlare och leverantörer.

Vi på upphandlingsenheten hjälper och styr kommunens verksamheter att göra smarta, kostnadseffektiva och hållbara inköp av produkter och tjänster. Vi jobbar med strategiframtagning, upphandling, uppföljning, utveckling och hållbarhet i hela inköpsprocessen. Vi har också ansvar för kommunens e-handel. Här får du möjlighet att jobba på distans några dagar i veckan och vi tycker om att jobba med förbättring och utveckling av verksamheten och våra inköpsaffärer.

ARBETSUPPGIFTER
Som produktsamordnare administrerar du driften av alla våra produktavtal där livsmedel är den största delen. Andra produktavtal kan omfatta t.ex. kontorsmaterial, papper och kemikalier. Du samordnar stora mängder data från olika källor till ett antal stödsystem i kommunen. Därför behöver du vara noggrann och effektiv i ditt arbete. Du leder också sortimentsråd inom livsmedel och förhandlar artiklar med leverantörer.

Du jobbar med att:
• granska, analysera och läsa in prislistor i våra system
• hantera sortimentsändringar och restlistor
• hantera problem med kvalitet och leveranser
• informera löpande till våra verksamheter om produkter, prisjusteringar och eventuella problem
• delta i upphandlingar av livsmedel och produkter, bygga upp sortimentslistor och delta i arbetet med kravställningar
• se till att allt flyter på administrativt i upphandling och utvärdering gällande sortimentet

Alla uppgifter sker i nära samarbete och dialog med våra verksamheter, leverantörer och upphandlare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning och som gärna utbildat dig vidare inom administration eller annat vi tycker är intressant. Det är såklart fördelaktigt om du har jobbat med kvalificerade administrativa uppgifter tidigare, helst inom liknande område och har kunskap om livsmedelsbranschen. Eftersom du ska hantera stora mängder data i våra system behöver du vara duktig på Excel och du har försprång om du är erfaren inom Proceedo, Hantera och/eller Matilda.

Här trivs du om du är noggrann, effektiv, självgående och ordningsam för i jobbet behöver du kunna hantera situationer med korta deadlines och många uppgifter samtidigt. Du tycker om att jobba i olika datasystem, är serviceinriktad och en god samarbetspartner mot de personer du möter och de kontaktytorna du har i jobbet.

Välkommen att söka till oss!

ÖVRIGT
Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna.

Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Susanne Nickel

Therese Kristiansson
016-710 51 38
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan

Robert Isaksson
016-710 12 37
Sofia Kroné Karlsson (semester v.28-31, vid fråg

Ing-Britt Hagström
016-710 12 07
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Frågor gällande tjänsterna; kontaktpersoner är a

Jörgen Axelsson
016- 710 21 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023