Produktspecialist - elektronisk fakturahantering

Arbetsbeskrivning

Har du kunskap inom ekonomi och drivs av att effektivisera och förenkla arbetsprocesser? Då är det dig vi söker – vill du vara med och utveckla smarta lösningar för elektronisk fakturahantering?



Hogia Business Products AB, ett bolag inom Hogia-gruppen, ansvarar för produktledning, utveckling och förvaltning av produktsortimentet inom Ekonomiområdet.

Vi står inför en generationsväxling där digitalisering, automatisering och integration är nyckelbegrepp som håller på att rita om kartan inom ekonomirådet. Nu söker vi dig som vill driva arbetet med att förenkla och effektivisera elektronisk fakturahantering. 

Om tjänsten

Som produktspecialist ställer du dig frågan vilka behov användarna av våra system har idag såväl som i framtiden. Du kombinerar din kunskap och erfarenhet inom ekonomiområdet med en löpande omvärldsbevakning och trendspaning, för att i samarbete med produktteamet ta fram effektiva lösningar för våra kunders behov. Produktspecialisten har en viktig roll i hela arbetet med utvecklingsprocessen. Tillsammans med övriga i teamet identifierar vi behov, lyssnar in feedback, hanterar krav och önskemål, formulerar/beskriver krav, prioriterar, utvecklar, testar, lanserar, utbildar, informerar och vidareutvecklar.

Mycket av ditt arbete består i att identifiera behov, ta in information och strukturera den för att sedan kunna förmedla den vidare på ett tydligt sätt. Du samlar information så väl internt från dina kollegor som externt genom t.ex. kundkontakt, mässor, föreläsningar, events samt via olika forum, nyhetsbrev och liknande. Du delar med dig av informationen och för dialog med kollegor och kunder samt olika myndigheter som våra lösningar behöver anpassas till. Genom din kunskap och engagemang agerar du fanbärare och sprider kompetens och bidrar till utvecklingen av framtidens ekonomisystem.


Är du vår nya kollega?

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom redovisning. En fördel är om du har arbetat med digitaliseringsprojekt som exempelvis införande av elektronisk fakturahantering. 

För att lyckas i tjänsten som produktspecialist behöver du ha förmågan att ta egna initiativ och leda arbetet framåt. Det är en fördel att både kunna se helheten så väl som att dyka ner i detaljer för att kunna prioritera, förankra och lägga fokus på rätt saker. Då en stor del av tjänsten handlar om att identifiera, kartlägga, prioritera samt lyssna in och dela med sig av information så är nätverkande och en god kommunikativ förmåga viktig. Har du erfarenhet av agil metodik så är det ett plus. Sist men inte minst så vill vi att du precis som oss gillar att jobba i team. Välkommen till oss!

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en viktig roll där du får vara med och påverka framtiden och forma det nya erbjudandet för våra befintliga kunder och stötta deras resa och framtida behov. Tillsammans med engagerade kollegor kommer du att arbeta med nyutveckling där alla utvecklingsresurser finns i Stenungsund. Arbetet sker agilt och du kommer att arbeta i ett team bestående av produktägare, utvecklare, testare och UX-designers. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du ska växa och utvecklas tillsammans med oss.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Business Products AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

23 maj 2024

Ekonom till Sandahls i Värnamo

Ekonom till Sandahls i Värnamo

22 maj 2024

Verksamhetsekonom

Verksamhetsekonom

23 maj 2024