OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
– kompetensutvecklingssektionen, Regeringskansliets arbetsgivar- och kompetensenhet, Förvaltningsavdelningen
Är du en driven administratör med hög servicekänsla och erfarenhet från att koordinera och administrera utbildningsinsatser? Kan du möta våra höga krav på noggrannhet och organisatorisk förmåga? För dig som är intresserad av att finna administrativa lösningar och som har god erfarenhet från arbete i olika systemstöd kan vi erbjuda en nyckelroll i Regeringskansliets interna utbildningsverksamhet.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som utbildningsadministratör har du en viktig roll i att säkerställa att utbildningar i Regeringskansliet genomförs med hög kvalitet. Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av att koordinera, administrera och bistå med övrigt stöd vid genomförande av Regeringskansliets kompetensutvecklingsprogram och löpande utbildningsutbud. Du planerar och hanterar självständigt antagningsprocessen och har en tydlig beställarroll vid avrop från ramavtal och bokning av lokaler, förtäring samt beställning av kursmaterial. Du arbetar även med marknadsföring av utbildningsinsatser i olika kanaler genom att formulera och publicera informativa texter om utbildningar. Rollen innebär löpande kontakter med leverantörer, internlärare och deltagare samt ett nära samarbete med utbildningsansvariga strateger på enheten.
Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, kompletterande administrativ utbildning och erfarenhet från att arbeta med utbildningsadministration. Du har även god erfarenhet från att arbeta med texter och webpubliceringsverktyg liksom från arbete i olika systemstöd för publicering, kommunikation och information. Erfarenhet från arbete i lärplattform, Episerver, kunskap om upphandling och avrop från ramavtal ser vi som meriterande. Det är också meriterande om du är van att hålla kortare presentationer och tala inför grupp.
Dina egenskaper
Som utbildningsadministratör hanterar du flera parallella uppgifter och är van att koordinera, samordna och ta ansvar för och prioritera arbetsuppgifter inom det egna ansvarsområdet. För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är noggrann, ansvarsfull och har en mycket hög servicekänsla samt ett professionellt bemötande. Du är lyhörd för verksamhetens behov och tar initiativ för att finna administrativa lösningar. Självklart uttrycker du dig väl i tal och skrift.
Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med den 30 juni 2016.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta sektionschefen Lena Jenée på 08-405 39 52. Du kan också kontakta någon av personalhandläggarna på Förvaltningsavdelningens personalenhet som du når på 08-405 10 00. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk, Saco, Ewa Garcia och Jens Skoglund, ST och Erik Wilhelmsson, Seko. Du når dem på 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 17 augusti 2015.
Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och diarier samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35