Programadministratör till Arbetsförmedlingen Hjälpmedel

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken.

Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

I Arbetsförmedlingens uppdrag ingår att bedriva arbetslivsinriktad rehabilitering i form av vägledande, utredande, rehabiliterande eller arbetsförberedande insatser. Du kan läsa mer om vår organisation och vårt uppdrag på www.arbetsformedlingen.se.

Arbetsförmedlingen Hjälpmedel är en nybildad nationell enhet inom Arbetsförmedlingen. Enheten samordnar idag insatsen Stöd till hjälpmedel på arbetsplatsen för delar av landet, men kommer successivt att utöka sitt uppdrag till att omfatta hela landet. Enheten består idag av cirka 20 medarbetare; enhetschef, sektionschef, programadministratörer och hjälpmedelssamordnare.

Vi söker nu fler lagspelare till vårt administrativa team.

 

Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga uppgift är ekonomiadministration såsom leveranskontroll och fakturahantering. Du gör leveranskontroll av rekvirerade hjälpmedel direkt med arbetssökande och arbetsgivare.

Du har regelbunden kontakt med stödmottagare, leverantörer, enhetens hjälpmedelssamordnare, arbetsförmedlare och Arbetsförmedlingens specialister (arbetsterapeut, sjukgymnast, audionom, synpedagog, hörselpedagog och dövkonsulent) angående hjälpmedel. Du har ett nära samarbete med enhetens hjälpmedelsamordnare.

Du arbetar med dokumenthantering enligt myndighetens regler, bl. a i vårt digitala diarieföringssystem Diariet. Du arbetar i de olika administrativa programmen ABS (ärendehanteringssystem), AIS (Arbetsförmedlingens informationssystem), Diariet (diarieföringssystem) och Raindance (ekonomisystem).

Du kommer att tillsammans med teamet ansvara för inkommande mejl i enhetens gemensamma epost-brevlåda och även för hantering/skanning av fysisk post. Du medverkar tillsammans med övriga medarbetare i utvecklingen av vårt arbetssätt.

 

Kvalifikationskrav


• Fullföljd gymnasieutbildning. Alternativt är du redan anställd i myndigheten som administratör.

Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.



Mycket goda kunskaper i ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.



Mycket goda kunskaper i MS Office.


• Mycket goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.

 

Meriterande

Då arbetet innebär många kontakter, både externt och internt, är det mycket viktigt att du är serviceinriktad och prestigelös. Du är också strukturerad, noggrann, ansvarsfull och trivs med att arbeta både i team och självständigt. Självklart har du ett lösningsorienterat förhållningssätt och hög integritet. Eftersom yrkesrollen till största delen innebär arbete i administrativa program är du intresserad av att vara med och utveckla arbetssätt i vår relativt nya digitala hantering. Vana att arbeta i ekonomisystemet Raindance. Kunskap om dokumenthantering i offentlig sektor.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för befattningen.

  

Övrigt

Placeringsort Umeå. Anställningen är tillsvidare, med provanställning 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer preliminärt att ske den 5-6 oktober i Umeå.

Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi erbjuder också ett samhällsnyttigt, omväxlande och utvecklande arbete med mycket kontakter i en målstyrd och dynamisk organisation. Vi har goda anställningsvillkor, tex flextid, bra semesteravtal och friskvård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


20 februari 2024

Sommarjobb Ekonomi/Fakturakontroll

Sommarjobb Ekonomi/Fakturakontroll

29 januari 2024

AP Accountant

5 december 2023