OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Programmatic Manager IDG
Info kring tjänsten;
Personen i fråga kommer ha en roll i utvecklandet av den programmatiska affären.
IDG har jobbat programmatiskt de senaste två åren med hjälp av våra kontor i London och NewYork men tar nu steget att verkligen lyfta det programmatiska lokalt i Sverige.
Vi är ett Business Operations Team på 3 personer som inom kort ska bli 5.
I det teamet ansvarar vi för all leverans inom programmatisk handel, retargeting, leads/eDR samt performance marketing.
All vanlig annonshantering (Traffic) sker sedan en tid tillbaka från London så den övervakar vi bara i undantagsfall.
Som Programmatic Manager så tar du ett ansvar den programmatiska affären i stort på IDG.
Vi ser att du är ute på byråer själv och med våra Key Account Managers och sätter upp PMPs rent affärsmässigt, den tekniska delen sker från London.
Vi ser också att du ansvarar för att utbilda och leda säljarna genom den programmatiska affären så att de alltid kan hjälpa våra kunder till den bästa lösningen.
Lönen är mycket baserad på vad just du tar med dig för erfarenheter till oss.
Erfarenhet för tjänsten;
1-2 års erfarenhet av programmatic (Publisher,Mediebyrå,DSP och SSP)??
Meriterat om ni har arbetserfarenhet i DFP??
Analytiska förmågor?
Skapa goda relationer med programmtic-köparna i branschen?
Uppdaterad om vad som händer i branschen ?
Detta ingår i tjänsten;
Ansvara för att utveckla och driva den programmatiska affären av IDG Sverige?
Vara en del av organisationens säljavdelning och bidra till att nå annonsavdelningen totala säljmål?
Hantera den dagliga kommunikationen och relationen mellan mediebyrån/tradingdesk
Var experten ute på dragningar och kundmöten tillsammans med säljarna?
Tillsammans med traffic kunna hantera/optimera kampanjer ?
Säkerställa kampanjleveranser?
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Nina Grundström
0708955982