Project Management Support till RUAG Space!

Project Management Support till RUAG Space!

Arbetsbeskrivning

RUAG Space söker sin nästa kollega inom Market and Project Management Support. Rymden är en del av det dagliga arbetet på RUAG. Företaget tillverkar rymdprodukter till satelliter och raketer. Produkterna som utvecklas och görs av företaget bidrar till en hållbar utveckling för människor, jorden och dess välstånd. Sök tjänsten redan idag för att följa med på RUAGs tillväxtresa!

Information om tjänsten
Marknads- och projektledningsstöd ligger under RUAGs operationsavdelning som idag består av ca. 60 anställda. Teamet som du kommer att tillhöra består av 12 personer som arbetar tillsammans både internt och tvärfunktionellt. Teamet ansvarar för sälj- och projektstöd, logistik, anläggning, reception och interna tjänster.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:
• Upprätta och sammanställa kalkyler för offerter
• Stödja projektledare med projektuppsättning, prognos, betalningsplaner och fakturering
• Delta i förbättring och processutveckling inom avdelningen

Du kommer att arbeta nära dina kollegor inom Finans, Operations, Key Accounts & Sales, Program & Projects, och även brett över hela företaget kopplat till pågående projekt. Vi samarbetar även med andra RUAG-anläggningar i Europa och USA.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till felicia.engvall@professionalsnord.se 

Vad vi erbjuder
Ett arbete i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter inom företaget och internationellt. Du kommer att bli en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden! I Linköping har RUAG en jordnära familjekultur, erfaren och kompetent personal och mångsidig ledningsgrupp vad gäller kön.

Vi söker dig som:

• Har en högre utbildning inom ekonomi, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Har goda kunskaper inom ekonomi/controlling
• Har god kommunikativ förmåga, både i det svenska och engelska språket
• Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem (som IFS)
• Är van excelanvändare

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen. Vi ser därför att du är teamorienterad och vill bidra till en god atmosfär och ett gott samarbetsklimat. Vidare kräver rollen att du som person är serviceminded och har förmågan att arbeta i en komplex och fartfylld miljö. Viktigast är att du som person är noggrann och lägger vikt vid att allt ska bli rätt.

START: Omgående, eller när kan du?
OMFATTNING: Heltid
URVAL: Sker löpande

Vi ser fram emot att höra av dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lennartsson

Linnea Lindberg

Tobias Nilsson

Moa Markgren

Linnea Lindberg

Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner

Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson

Sara Gagner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Professionals Nord Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 6 januari 2022

Besöksadress

Storgatan 18, Sundsvall
None

Postadress

Storgatan 18
Sundsvall, 85230

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024