Project Manager Purchasing

Arbetsbeskrivning

Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.

Nu söker vi en erfaren inköpare för längre uppdrag för ett globalt företags räkning inom fordonsindustrin. 

Dina arbetsuppgifter 
Som Project Manager Purchasing (PMP) är du ansvarig för att driva inköpsarbetet för tilldelat produktutvecklingsprojekt. Du förhandlar och ser till att alla inköp är i linje med definierade strategier med syfte att optimera totalkostnader. I din roll som PMP följer du den globala utvecklingsprocessen i de olika faserna i projektet för att proaktivt säkra projektleveranser för varje projekt. Som en del av en tvärfunktionell projektgrupp fungerar du projektledare inom inköpsorganisationen.

Din bakgrund
Du har universitetsexamen i businessadministration, teknik eller närliggande område.
Du har tidigare arbetat med att leda projekt och har gedigen erfarenhet från inköp.
Du har mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som i skrift och har erfarenhet från att arbeta i en internationell miljö.

Dina egenskaper
Som person är du lyhörd, lugn och har utmärkta ledaregenskaper.
Du har stark social förmåga och lätt att skapa relationer till nya människor.
Du är en skicklig förhandlare och har ett utpräglat sinne för affärer.
Du trivs i en internationell miljö och du engagerar dig för att ge dina kunder det bästa erbjudandet.

Vi arbetar med löpande urval och ser gärna din ansökan så snart som möjligt!

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter på tel 0729 - 88 94 21.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Conradi
+46 0729-889421
Mikael Svensson
+46 729 88 94 25
Emilie Hedman
+46 (0)72-988 98 27
Philip Sjögren
+46 729889828
Tarek Mourad
+46 122-26 90 00
Ahmed Hersi
+46 (0)72-988 94 03
Anne Hansson
031-333 52 92
Anne Hansson
+46 (0)72-988 94 05
Margareta Wickzell

Cecilia Mannheimer
+46 (0)31-3335294

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 1 juli 2013

Besöksadress

Nils Ericsonplatsen 3
None

Postadress

Nils Ericsonplatsen 3
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023