Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsförmedlingen, Mo Stockholm Gotland driver ett ESf projekt som vänder sig till personer som ska arbeta inom byggsektorn.

Byggindustrin i Stockholmsregionen är i stort behov av arbetskraft samtidigt som det finns arbetslösa kvinnor och män i alla åldrar, med och utan funktionshinder, bland nyanlända och långtidsarbetslösa med utländsk bakgrund.

Då det finns ett behov inom byggsektorn att utveckla sitt varumärke när det gäller tillgänglighet, jämställdhet och likabehandling så kommer projektet att arbeta med detta som en huvudorientering genom hela projektet. Samverkansgruppen kommer att ha ett programöverskridande samarbete med ESF projekten PO 1.1 och PO 1.2 för att uppnå så stor påverkan som möjligt avseende de horisontella principerna.

Då vår nuvarande projektadministratör går på föräldraledighet söker vi nu hennes vikarie.

Arbetsuppgifter

Projektadministratören har ansvar för att dokumenthantering och ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt samt att meddela projektledare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas. Projektadministratören är även proaktiv och tar initiativ till kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område.

De administrativa arbetsuppgifterna innefattar bl.a. dokumenthantering med insortering, diarieföring, arkivering, gallring, postöppning/e-post. Ekonomiadministration består bl.a. av leveranskontroll, fakturahantering och underlag vid återkrav. Vi arbetar i verktyget Raindance.

I befattningen ingår även att stötta chef och projektledare med protokollskrivning, minnesanteckningar samt att ta fram olika underlag och uppgifter.

Kvalifikationskrav



Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. Alternativt innehar du en anställning som administratör inom myndigheten




• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor
• Erfarenhet av att arbeta med/i ESF-projekt



Kunskaper om dokumenthantering



Utbildning eller erfarenhet i registrering



Mycket goda kunskaper i MS Office



Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift



God läsförståelse i engelska



Kunskap i ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll



Du förväntas vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är ett krav. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt delar aktivt med dig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas. Vi ser gärna att du har intresse för utveckling av administrativa arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande är



3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller annan utbildning med inriktning ekonomi



Erfarenhet av arbete inom Arbetsförmedlingen och därmed kunskaper om myndighetens uppdrag, tjänsteutbud, insatser och program



Erfarenhet från att administrera hemsidor



Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av, för denna befattning, liknande administrativa arbetsuppgifter



 Övrigt

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Anställning

Anställningen är från september 2018 till 31 december 2019 på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Placering i Stockholm

Ansökan

Välkommen med din ansökan som innehåller CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev, senast 2018-08-17

Kontaktpersoner

Christoffer Starkhammar Haagel, Sektionschef, 010-486 97 53

Kerstin Ljusterdal, sektionschef, 010-488 60 83

Elin Åkerström, Rekryterare, 010-488 69 20

Susanne Iwarson, ST 010- 488 1064

Mona-Lisa Johannesson, SACO, 010-486 51 49

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Barnomsorgsenheten söker ny kollega

Barnomsorgsenheten söker ny kollega

1 april 2020

Handläggare Ärendemottagningen, Gävle

Handläggare Ärendemottagningen, Gävle

1 april 2020

Servicehandläggare till VO Direkt Enheten kundsupport i Söderhamn

Servicehandläggare till VO Direkt Enheten kundsupport i Söderhamn

1 april 2020