Projektadministratör för framtidens kollektivtrafik

Arbetsbeskrivning

Projekt och upphandling (PU): På Projekt- och upphandlingsavdelningen arbetar cirka 50 personer inom de tre sektionerna Program, Projekt och Upphandling. Avdelningens uppdrag är att leda de stora strategiska utbyggnadsprogrammen, reinvesterings- och nyinvesteringsprojekten samt trafikförvaltningens samtliga upphandlingar.

Är du en erfaren administratör och vill arbeta projektinriktat i en samhällsnyttig organisation för att utveckla kollektivtrafiken? Då har vi ett intressant erbjudande till dig!

Inom trafikförvaltningen har vi lång erfarenhet av kollektivtrafiken i Stockholm och i kombination med att vi ligger i framkant inom de flesta teknikområden som handlar om kollektivtrafik; IT-lösningar, tekniska system, fastigheter och fordon, gör detta till att vi har ett väldigt spännande uppdrag!

Om tjänsten
Just nu pågår flera projekt som bidrar till att utveckla framtidens kollektivtrafik. Bland våra stora projekt finns Röda linjens uppgradering, utbyggnad av Roslagsbanan, omvandling av Slussen samt utbyggnad av pendeltågstrafiken där vi kommer att se över nya fordon, spårutbyggnad, nya depåer och stationer.

I samband med att en av våra medarbetare kommer att vara tjänstledig under två år, är vi nu i behov av förstärkning av en projektadministratör som kan stödja arbetet i några av projekten.

Som projektadministratör kommer du att stötta och vara projektledarnas högra hand. Bland dina arbetsuppgifter ingår:

- Projektplanering; t.ex. att bistå i uppföljningen av den övergripande tidplanen och sammanställa data från projektens statusrapporter.

- Ändringshantering med spårbarhet och uppföljning av rutiner.

- Dokumenthantering, skapa och följa rutiner för programgemensam hantering av dokument.

- Administrera i projektverktyget Projectplace.

- Administration, t.ex. att skriva protokoll och andra typer av dokument, kalla till möten och boka konferensrum.

- Diarieföring enligt gällande rutiner och i gällande system.

Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är en erfaren projektadministratör, med minst gymnasieutbildning eller relevant yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete, gärna inom den offentliga sektorn. Du är en god administratör och är dessutom bevandrad i en miljö med tekniskt språk. Du är van att arbeta i Officepaketet och tar lätt till dig nya IT-program och system. Din svenska och engelska är god i både tal och skrift.

Vi söker dig som är systematisk och strukturerad i din läggning. Det är viktigt att du tar egna initiativ och eget ansvar för arbetsuppgifterna. Som person är du lösningsorienterad och bra på att följa och ta till dig processer och rutiner som gäller inom trafikförvaltningen. Du planerar ditt arbete och är noggrann med att hålla deadlines. Du är självständig och tycker också om att samarbeta med andra.

I projektverksamheterna är teamkänslan stark och engagemanget stort. Det här är en tjänst för dig som trivs med att arbeta i en varierad roll i högt tempo, där du får bidra till framtidens kollektivtrafik!

Information och ansökan
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta HR-specialist Susanna Björk via susanna.bjork@sll.se.

Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision Arne Grundberg, tfn: 08-686 1888.

Intervjuer kommer att ske i augusti/september, men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

Lindhagensgatan 100
Stockholm, 10573

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024