Projektadministratör till anläggningsprojekt

Projektadministratör till anläggningsprojekt

Arbetsbeskrivning

Som Projektadministratör i uppdrag hos vår kund kommer du att arbeta med utförande av praktiskt administration ingående i projektarbetet.

Vid projektarbete för en lednings- och/eller stationsbyggnation produceras stora mängder handlingar och dokument inom ramen för delprojekten tillstånd och markåtkomst. Du kommer som Projektadministratör stödja projektledare i det administrativa arbetet för att säkerställa god framdrift i projekten.

Projekten berör områden som markåtkomst och tillstånd. Markåtkomst innefattar även bland annat skadereglering och fastighetsfrågor vid byggnation av nya ledningar och stationer inom transmissionsnätet samt viss fastighetsadministration i den löpande förvaltningen av anläggningarna. Enheten Tillstånd ansvarar för koncessions- och tillståndsärenden inklusive miljökonsekvensbeskrivningar vid byggnation av nya ledningar och stationer inom transmissionsnätet.

I arbetsuppgifterna som Projektadministratör ingår bland annat att:
- Ta fram avtal utifrån mallar samt hantera utskick
- Boka lokaler och catering för möten
- Administrera utanordningar av ersättningar till fastighetsägare
- Kontakt med samarbetspartners, kunder, fastighetsägare och myndigheter
- Enklare fastighets- och vägutredningar samt
- Hantering av inkomna yttranden från fastighetsägare och annan korrespondens
- Ta fram fastighetsägarförteckningar, och dokumentation av dessa
- Administration och bokningar i samband med externa möten
- Föra protokoll från interna och externa projektmöten
- Handläggning av ansökningar/tillstånd
- Dokumentation av inkomna avtal, fullmakter, förrättningshandlingar mm
- Registrera handlingar i ärendehanteringssystem W3D3, Alfresco samt Projekt Navet

För att klara av rollen krävs följande kompetens och erfarenhet:
- Behärska svenska språket flytande i både tal och skrift
- Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor och/eller energibranschen
- Erfarenhet av att registrera/diarieföra handlingar (dokument) i ärendehanteringssystem, exempelvis W3D3
- Erfarenhet av fastighetsadministration t.ex. fastighetsavtal, fastighetsägarförteckningar
- Erfarenhet av att arbeta i GIS-system

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Start omgående.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024