Projektadministratör till fastighetsavdelningen

Projektadministratör till fastighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Ett jobb med plats för kreativitet.
Krokoms kommun befinner sig i en expansiv fas. Vi står inför en rad spännande utmaningar i vår kommun genom att vi både växer och utvecklas.
Vi söker nu en projektadministratör för att komplettera och bistå vårt team med byggprojektledare på fastighetsavdelningen.
Vi söker dig som är administratör. Ditt uppdrag är att ha en sammanhållande och drivande funktion i utvecklingsfrågor gällande dokumentation och digitala system för fastighetsavdelningen. Denna tjänst innebär stor variation av arbetsuppgifter i en mindre organisation.

Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokoms kommun ligger mellan Östersund och Åre. I kommunen och dess närområde finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Närheten till Östersund möjliggör goda kommunikationer till övriga Sverige.
Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.

En dag som projektadministratör
Du kommer att tillhöra kommunens fastighetsavdelning och vara direkt underställd fastighetschefen. Att stödja projektledarna inom bygg, mark och exploatering med administrativa delar i samband med byggnationer är centrala arbetsuppgifter. Likaså att kunna leda utvecklingsprojekt inom dokument- och ritningshantering. I detta ingår utveckling av administrativa verksamhetssystem och rutiner samt ansvar för avdelningens digtala och analoga ritningsarkiv.
I arbetet ingår att säkerställa att digital dokumentation inkommer till avdelningen i samband med projektering samt genomförande av byggprojekt och att den arkiveras och sparas på ett säkert och åtkomligt sätt.
Du är också vid behov sekreterare på olika möten i samband med ett byggprojekts olika delar.
Du kommer använda olika digitala system och det är därför viktigt att du har kunskap och vana att arbeta i dokumenthanteringssystem, alternativt har intresse och lätt att lära.
I rollen som projektadministratör har du ett nära samarbete med övriga funktioner på fastighetsavdelningen samt med övriga verksamheter och funktioner.


Din kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och då gärna inom fastighet och förvaltning.
Du bör ha lätt för att samarbeta men även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.
Du är allmänt systemkunnig och har god vana av att jobba i digitala stödsystem.

En hälsning från din blivande chef
Hos oss, med mig som chef, får du stora möjligheter att utvecklas och ta egna initiativ för att vi fortsatt skall ha en öppen, stimulerande och effektiv verksamhet.


Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2024-04-21
Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2024
  • Ansök senast: 21 april 2024

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


27 april 2024

26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024