Projektadministratör till sol och vindelsbolaget Utellus

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll där du får ta ett stort eget ansvar och där du får både leda och leverera administrativa projekt? Vill du vara en del av ett bolag med en spännande tid framför sig inom förnybar energi? Utellus behöver nu stärka upp deras team med en projektadministratör. Utellus står inför en spännande framtid med mycket som händer inom såväl företaget som på elmarknaden. Vi söker nu dig som vill vara med på den resan. Ta chansen och sök redan idag då start är omgående och absolut senast 1a juli.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en projektadministratör till Utellus. Utellus är ett helgrönt elbolag med Sveriges nöjdaste kunder som är en del av OX2-koncernen. I dagsläget erbjuder de tre olika lösningar för en hållbar elförsörjning och dessa är: Solceller, vindandelar samt miljömärkt el till rörligt pris.

Utellus står inför en spännande framtid med mycket som händer inom såväl företaget som på elmarknaden. Inom deras försäljnings- och kunderviceenhet söker de därför en social och strukturerad person som kan agera spindeln i nätet och både leda och leverera administrativt i projekt. Ett intresse för förnybar energi och teknik är av stort värde.

På Utellus försäljnings – och kundserviceenhet har de höga kvalitetskrav, varför det är av största vikt att hitta rätt person för uppdraget. Arbetsplatsen präglas av härlig energi och gemenskap! Utellus sitter i pampiga lokaler i Gamla stan. Gå gärna in på hemsidan och läs mer Utellus.se

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Utellus. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till årsskiftet 2018. Det finns möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som projektadministratör kommer du att vara spindeln i nätet mellan säljare och leverantörer. Du kommer att hålla ihop projektet från att kund beställer solenergi till att solenergin är installerad hos kunden. Då detta är en ny roll hos företaget är det här en bra chans att få vara med och påverka rollens utformning.

Du kommer till exempel att:


* Ha kontakt med leverantörer, administration och tillse att de har framdrift i deras solcellsprojekt.
* Vara delaktig i utvecklingsarbetet av våra processer och verktyg
* Genomföra marknadsanalyser
* Ta hand om övrig administration som till exempel blanketter avseende investeringsstöd, bygglov och förberedelser inför eventuella säljevents och mässor


Tjänsten passar dig som trivs i en varierande roll där du får ta stort eget ansvar.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som


* Är en skicklig kommunikatör i såväl tal som text
* Är serviceminded och har jobbat administrativt tidigare


Det är meriterande om du


* Har tidigare erfarenhet av att arbeta på elbolag/i energibranschen
* Har tidigare erfarenhet av att driva mindre projekt är meriterande
* Har erfarenhet av lättare sketchverktyg


I den här processen kommer vi att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi ser att du är kundorienterad och relationsbyggande. Vi ser även att du är en engagerad, driven och ansvarstagande person som sprider mycket energi runt dig. Du trivs att jobba i en social roll med många kontaktytor både internt och externt. Andra kompetenser som vi ser som väldigt viktiga i den här rollen är även noggrannhet och ansvarstagande. Då solceller och vindandelar är komplexa produkter krävs en fallenhet att förstå och ta till sig komplex information och kunna översätta den på ett pedagogiskt sätt till blivande och befintliga kunder.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående men absolut senast sista juni
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Gamla Stan
* Kontaktperson: Erika Anderson
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 23 maj 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 april 2024

Programsamordnare

Programsamordnare

26 april 2024