Projektadministratör till Trafikkontoret

Projektadministratör till Trafikkontoret

Arbetsbeskrivning

Motiveras du i en bred och administrativ roll där du får agera serviceinriktat gentemot dina kollegor? Gillar du att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och vill utvecklas i en kvalificerad tjänst som projektadministratör? Då är detta rollen för dig!

OM TJÄNSTEN
Trafikkontorets verksamhet sträcker sig hela vägen från strategisk planering till praktiskt genomförande. Ungefär 420 personer är anställda på kontoret, som är indelat i tolv avdelningar. Läs gärna mer här…

Som projektadministratör kommer du att arbeta i projektet ”överlämning/mottagning av projekt” där du stödjer samordnare och projektledare av arbetspaket under genomförandet. Du kommer att arbeta i en koordinerande samt bred roll då det är ett utvecklingsprojekt där ni behöver hantera flera olika intressenter som kommer att påverkas av projektets resultat.

Du erbjuds


* Anställning hos Academic Work med uppdrag hos Trafikkontoret. Uppdraget förmedlas via Sweco vilket ger dig en kontaktperson även hos dem och där av möjlighet att utvecklas hos både Sweco och Trafikkontoret.
* En bred och varierad roll där du själv får vara med och påverka din utveckling beroende på ditt intresse och tidigare erfarenheter.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma:


* Traditionell mötesadministration såsom mötesbokningar, hantering av protokoll, framtagande av mötespresentationer och arbetsmaterial till möten samt uppföljning av aktiviteter och ärenden.
* Skapa och hålla ordning på mappstruktur för dokument i projektsystemet.
* Uppdatering av aktiviteter, projektdokumentation och övrig information i projektsystemet.
* Kvalitetssäkra framtaget material.
* Stödja projektet vid uppföljning av projektets progress och resursåtgång.
* Administrera aktiviteter/åtgärder som respektive arbetspaket ska genomföra enligt plan


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som:


* Har vana och förmåga att läsa och tolka styrande dokument samt rutiner inom anläggningsområdet
* Har minst 3års arbetslivserfarenhet från kvalificerat administrativt arbete
* Har en högskoleutbildning inom ekonomi, teknik, administration eller liknande
* Har god datorvana och förmåga att hantera vanligt förekommande IT-system såsom MS Office-paket mm.
* Har en god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift


Det är meriterande om du


* Har tidigare erfarenhet av anläggningsprojekt


Som person är du:


* Självgående
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Då du arbetar i en stöttande roll är det av vikt att du har lätt för att samarbeta och innehar en serviceinriktad approach.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och trafikkontorets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 14 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 maj 2024