Projektadministratör till växande Subterra!

Projektadministratör till växande Subterra!

Arbetsbeskrivning

Är struktur, organisering och spindeln i nätet ord som tilltalar dig? Tycker du om att ha stort eget ansvar och vill ha möjlighet till att vara med och utveckla en roll i ett växande och händelserikt bolag? Nu söker Subterra en projektadministratör för ett vikariat på ett år pga. en föräldraledighet. Om du tycker om att ha möjlighet till att ta egna initiativ, arbeta brett och få möjlighet att förvärva värdefull erfarenhet av en händelserik bransch är det dig vi söker. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Subterra har sina rötter i Tjeckien men har sedan 2014 funnits i Sveriges tunnlar. Subterra har utfört en rad kända projekt runt om i världen inom infrastruktursektorn och arbetar ständigt med förbättring och utveckling av ny teknik och arbetsmetoder.
Som projektadministratör kommer du arbeta aktivt med varierande administrativa uppgifter kopplat till deras projekt och både internt och externt anställda.

Du kommer vara placerad på ett av deras projekt i Sätra/Skärholmen och hantera allt ifrån dokumentsrapportering, arkivering, kopiering och inköp av kontorsmaterial till hantering av IT system och ansvar för administrering kring de anställda i projekten/bolaget såväl som att ta hand om personalvårdande åtgärder. Med andra ord är rollen en blandning mellan en rent administrativ som serviceinriktade arbetsuppgifter och du kommer framförallt att arbeta mot Subterras projektingenjörer och platschefer.

Du erbjuds

Denna roll erbjuder ett brett ansvar där det viktiga är att du slutför dina arbetsuppgifter och följer upp resultatet. Du kommer ha en betydande roll för både dina kollegor och chefer och ha en bred roll som ställer krav på struktur och organisering men framförallt på service och initiativförmåga.

Även om tjänsten initialt är ett vikariat så händer det mycket på Subterra och möjlighet till förlängning eller en fortsättning inom bolaget är möjlig.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Kontorsadministration såsom pappershantering, arkivering, kopiering och inköp


* Skriva in ny personal samt ansvara för administrering av befintlig vilket b.la. kommer innebära inhämtning/inskanning av utbildningsbevis för både tjänstemän och yrkesarbetare, bistå HR-chefen med personalrelaterade frågor, beställa och administrera ID06-kort, uppdatera informationsmaterial gällande den interna personalen etc.
* Hantera IT-relaterade ärenden
* Stötta upp i teknisk dokumentation för projektingenjörerna


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad gymnasial utbildning som lägst


* Tidigare dokumenterade arbetslivserfarenhet av administration och-/eller service. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat mot bygg-och anläggningsbranschen alternativt på ett mindre bolag och därmed är van att ta egna initiativ
* Har B-körkort
* Talar och skriver flytande svenska och engelska då båda språken används dagligen
* Ha god systemvana och grundläggande kunskap i Officepaketet


Som person är du framförallt ansvarstagande och initiativtagande där struktur och service är ledord för allt du gör. Du sitter aldrig och väntar på att få uppgifter utan hittar dem själv och har en förmåga att själv planera upp din dag och prioritera dina arbetsuppgifter. Vi ser vidare gärna att du är kommunikativ, positiv och utåtriktad då rollen innebär mycket extern och intern kontakt.

Övrig information


* Start: Omgående, senast mitten på april 2020
* Omfattning: Vikariat 1 år, heltid
* Placering: Stockholm, Skärholmen/Sätra
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Subterras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SUBTERRA är ett tjeckiskt Bygg- och Anläggningsföretag som sedan 2004 ingår i Metrostav koncernen. I produktionsutbudet ingår berg-och byggnadsarbeten under jord, bygg och anläggning inom infrastrukturprojekt samt bygg och Fastighetsutveckling för industri och boende. Inom bolaget finns också spetskompetens för järnvägsentreprenader, tekniska installationer och miljösaneringsuppdrag.

Idag är Subterra 130 anställda och omsätter idag 550 Mkr och har därmed både växt i antal medarbetare såväl som omsättning under bara det senaste året.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2020
  • Ansök senast: 7 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024