Projektanställning som Vägledare

Arbetsbeskrivning

Avesta 2020 – Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang.
År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

”På väg till jobbet” är ett ESF finansierat socialfondsprojekt och riktar sig till kvinnor och män 25 år och äldre som uppbär försörjningsstöd eller integrationsersättning enligt gamla förordningen. Projektet är ett samarbetsprojekt mellan Avesta och Hedemora kommun samt Arbetsförmedlingen.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i att arbeta, i team och individuellt, genom en av kommunerna fastställd metod för att motivera och inspirera personerna till att ta steg framåt i sin utveckling mot egen försörjning. I arbetsuppgifterna ingår kartläggning av kompetenser och behov hos individen samt att tillsammans med individen utforma handlingsplaner för en väg som leder närmare egen försörjning. Du ska ansvara för att personer skrivs in i programmet, initiera till uppföljningar och utvärderingar tillsammans med representanter från olika myndigheter, hänvisa till andra resurser/instanser när det är rätt väg, samt ansvara för viss administration inom projektet.
De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.
Tillsammans med övriga vägledare och samordnare kommer du att arbeta i både Avesta och Hedemora kommun, med projektledaren som närmaste arbetsledare.


KVALIFIKATIONER
• Grundläggande gymnasieutbildning
• Goda kunskaper om samhälle och arbetsmarknad genom minst 2 års arbetslivserfarenhet
• Då du kommer att ingå i ett team ser vi positivt på individer med olika kunskapsbakgrund så som; Studievägledning, pedagogik, social omsorg, arbetsmarknad
• Förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter. Skapa realistiska förväntningar hos individen på arbetsinsats och utfall. Genuint intresse av att arbeta med människor och se dem utvecklas.
• B-körkort
• Goda kunskaper i MS Office programmet Word samt Internet och e-post dessutom grundläggande kunskaper i Excel.
• Goda kunskaper i svenska
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Meriterande
God kännedom om kommunernas/regionens arbetsmarknad
Erfarenhet av samverkan mellan olika parter/myndigheter
Tidigare erfarenheter från arbete med målgruppen
Handledarutbildning 7-tjugo

Kontaktpersoner på detta företaget

Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-645329
Enhetschef Johanna Hildensjö
0226-64 55 28
Vision Eva Thomson
0226-64 50 37
SSR Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Enhetschef Sten Eriksson
0226-64 53 88
Enhetschef Maria Kindblom
0226-64 50 00
Projektledare Marita Andersson
0226-64 55 32
IFO- chef Sten Eriksson
0226-64 53 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialtjänsten, Avesta kommun Avesta
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-01-01 , upphör: 2014-06-30 Projektanställning Heltid 2014-01-01 dock längst t.o.m. 2014-06 -30, under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
  • Publicerat: 27 november 2013

Besöksadress

Markusgatan 25 77421 Avesta
None

Postadress

None
Avesta, 77421

Liknande jobb


7 juni 2024

7 juni 2024

Allakando läxhjälp Katrineholm, privatlärare, HP

7 juni 2024