Projektcontroller till Helsingborgshem

Projektcontroller till Helsingborgshem

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara del av ett härligt gäng och ta ansvaret i rollen som vår Projektcontroller hos Helsingborgshem? 
Varmt välkommen att söka till ett modernt bostadsföretag där var femte Helsingborgare har sitt hem.

Som Projektcontroller utgör Du en del av sektionen controlling och Risk, en enhet bestående av 7 personer. Vi är en serviceinriktad grupp som arbetar nära verksamheten med ett uppdrag att analysera ekonomisk information från dåtid till framtid. Vi synliggör, förklarar resultat och möjliggör riskbedömning och riskhantering. Vi håller oss uppdaterade genom att omvärldsbevaka. Genom vårt uppdrag är vi en strategisk och stöttande medpart. 

Ansvarsområden
I rollen som Projektcontroller har du det övergripande uppdraget för den samlade bilden av ekonomin i bolagets investeringsprojekt och underhållsprojekt i form av budget, prognoser och utfall. Du kommer att fungera som bollplank till byggsektionen och fastighetsutvecklingssektionen och ha en stödjande roll inom ekonomistyrningsområdet, vilket inkluderar att proaktivt driva förändringar, effektiviseringar och bidra till utveckling för att möjliggöra den bästa affären. 
Du blir också vår expertanvändare och utbildningsansvarig i vår projektmodul, för närvarande Insikt. I rollen ingår löpande uppföljning av investeringar, underhållsvolym samt analys av byggprojekt. Du kommer att godkänna kalkyler och lämna underlag till projektkalkyler. En viktig del är också att vara med och utveckla vår investeringspolicy och underhålla och dokumentera kalkylmodeller. I din roll kommer du även att vara med och ta fram investeringsunderlag, vilka ska presenteras i styrgrupper och bolagets styrelse.  

Kvalifikationer
Du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har minst 5 års arbetslivserfarenhet av ekonomisk uppföljning inom projektintensiva verksamheter.  Dina kunskaper i Excel är goda liksom din kommunikativa förmåga i tal och skrift. Du har flytande kunskaper i svenska.

För denna tjänst är erfarenhet av entreprenad, anläggning eller fastigheter en förutsättning och mycket värdefullt. Tidigare erfarenhet av arbete med prognoser, budget och likviditetsfrågor är meriterande.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete och du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. 

Du har både den strategiska förmågan och ekonomiska kompetensen för att vara ett bollplank till byggsektionen. Du kommer från verksamheter som påminner om Helsingborgshems komplexitet med stora investeringar. Du är en person som tycker om att få saker och ting att hända.

Du gillar att jobba i ett företag med stort förändringsuppdrag som strävar efter att kombinera kundnytta här och nu med en långsiktigt hållbar utveckling. Du har ett stort engagemang i ditt arbete vilket smittar av sig på dina kollegor och samarbetspartners. Ditt intresse för samhällsfrågor och Helsingborgs utveckling är genuint. 
För att lyckas i rollen krävs att du är prestigelös och kan se till företagets bästa. Då en del av dina arbetsuppgifter är att utveckla arbetet framåt behöver du kunna tänka långsiktigt och se förbättringspotential. Du behöver drivas av prestation och inte vara rädd för att framföra och driva dina idéer. Du är en van användare av Officepaketet och har främst goda kunskaper i Excel.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Helsingborgshem med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information kontakta Mathilda Shiburi, rekryteringskonsult email: mathilda.shiburi@randstad.se

Om företaget
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 260 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024