Projektcontroller till Helsingborgshem

Projektcontroller till Helsingborgshem

Arbetsbeskrivning

Vill du vara del av ett härligt gäng och ta ansvaret i rollen som vår Projektcontroller? Varmt välkommen att söka.

Som Projektcontroller utgör Du en del av sektionen Controlling och Risk, en enhet bestående av 7 personer. Vi är en serviceinriktad grupp som arbetar nära verksamheten med ett uppdrag att analysera ekonomisk information från dåtid till framtid. Vi synliggör, förklarar resultat och möjliggör riskbedömning och riskhantering. Vi håller oss uppdaterade genom att omvärldsbevaka. Genom vårt uppdrag är vi en strategisk och stöttande medpart.

Arbetsuppgifter

I rollen som Projektcontroller har du det övergripande uppdraget för den samlade bilden av ekonomin i bolagets investeringsprojekt & underhållsprojekt i form av budget, prognoser och utfall. Du kommer att fungera som bollplank till byggsektionen & fastighetsutvecklingssektionen och ha en stödjande roll inom ekonomistyrningsområdet, vilket inkluderar att proaktivt driva förändringar, effektiviseringar och bidra till utveckling för att möjliggöra den bästa affären.

Du blir också vår expertanvändare och utbildningsansvarig i vår projektmodul, för närvarande Insikt. I rollen ingår löpande uppföljning av investeringar, underhållsvolym samt analys av byggprojekt. Du kommer att godkänna kalkyler och lämna underlag till projektkalkyler. En viktig del är också att vara med och utveckla vår investeringspolicy och underhålla och dokumentera kalkylmodeller. I din roll kommer du även att vara med och ta fram investeringsunderlag, vilka ska presenteras i styrgrupper och bolagets styrelse.



Personliga egenskaper

Vi vill att du tillför en senioritet i din roll. Det gör att du har både den strategiska förmågan och ekonomiska kompetensen för att vara ett bollplank till byggsektionen. Du kommer från verksamheter som påminner om Helsingborgshems komplexitet med stora investeringar.

Du gillar att jobba i ett företag med stort förändringsuppdrag som strävar efter att kombinera kundnytta här och nu med en långsiktigt hållbar utveckling. Du har ett stort engagemang i ditt arbete vilket smittar av sig på dina kollegor och samarbetspartners. Ditt intresse för samhällsfrågor och Helsingborgs utveckling är genuint.

För att lyckas i rollen krävs att du är prestigelös och kan se till företagets bästa. Då en del av dina arbetsuppgifter är att utveckla arbetet framåt behöver du kunna tänka långsiktigt och se förbättringspotential. Du behöver drivas av prestation och inte vara rädd för att framföra och driva dina idéer. Du är en van användare av Officepaketet och har främst goda kunskaper i Excel.

Kvalifikationer

Du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har minst 3 års arbetslivserfarenhet av ekonomisk uppföljning inom projektintensiva verksamheter. Dina kunskaper i Excel är goda liksom din kommunikativa förmåga i tal och skrift. Du har flytande kunskaper i svenska.

För denna tjänst är erfarenhet av entreprenad, anläggning eller fastigheter en förutsättning och mycket värdefullt. Tidigare erfarenhet av arbete med prognoser, budget och likviditetsfrågor är meriterande.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete och du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem.



Ansök idag!

I den här rekryteringen samarbetar Helsingborgshem med Experis. Ansökan görs genom att klicka på länken i annonsen på www.experis.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rikard Karlsson, 0709-316 318, rikard.karlsson@se.experis.com.

Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!



Om Helsingborgshem

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Mellborg
+46 766471618

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgshem
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2020
  • Ansök senast: 22 april 2020

Besöksadress

Drottninggatan 136 B
None

Postadress

Drottninggatan 136 B
Helsingborg, 25003

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024