Projektekonom

Arbetsbeskrivning

På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden.

Vi är en nyfiken och engagerad arbetsplats där innovation och hållbarhet visar vägen. Vi tror på våra medarbetare och satsar stort på forskning och utveckling. Nu kan du vara med och påverka morgondagen. För att framtiden spelar roll.


Vi är Tyréns   

Tyréns är ett värderingsstyrt bolag och vår företagskultur och vardag präglas av våra värderingar Connect, Challenge & Create. Det är i samspel med varandra Tyréns skapar värde såväl internt som för våra kunder och vår omvärld.   

Som anställd på Tyréns får du möjligheten att arbeta nära alla de kompetenser som samhällsutveckling kräver. Hos oss finns såväl planerare, samhällsanalytiker, kulturgeografer, antikvarier som civilingenjörer med expertis inom bland annat väg, vatten, trafik, akustik, geoteknik, arkitektur och konstruktion.  

Vår unika ägarform och tekniska bredd skapar de bästa förutsättningarna för att utvecklas. Genom att vi är stiftelseägda går all vinst tillbaka till verksamheten i form av medarbetarutveckling samt forskning och utveckling. Inget delas ut till aktieägare. Vår organisatoriska och tekniska bredd gör att vi redan är ledande i branschen inom flera områden. 

Om tjänsten 

I rollen som Projektekonom hos oss på Tyréns kommer du jobba med att hantera och stötta ett antal avdelningar och deras kunduppdrag med uppdragsekonomi och administration. Dina primära kontaktpersoner internt kommer vara våra uppdragsansvariga, chefer och övriga medarbetare. Arbetet är till stor del självständigt men du kommer att ingå i ett team där man är mån att hjälpa och avlasta varandra när det behövs. 

Arbetet innebär bland annat: 


•  skapa struktur i våra stödsystem 
•  lägga upp uppdrag 
•  fakturera 
•  se till att vi har god ordning i våra kunduppdrag 
•  projektredovisning 
•  ekonomiadministrativa uppgifter som till exempel hantering av tidrapporter, avstämningar av tid och utlägg, kontering av leverantörsfakturor etc.  
•  vara delaktig i att utbilda nya chefer och medarbetare i Tyréns rutiner och processer inom det ekonomiadministrativa området. 

I arbete med större eller mer komplexa uppdrag, ingår du i uppdragledningen och stöttar med: 


•  ekonomistyrning och rapportering 
•  uppdatering av projektbudgetar och ekonomiuppföljningar i uppdragen 
•  rådgivning 

 

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i våra nya aktivitetsbaserade lokaler med ett attraktivt läge vid Medborgarplatsen i Stockholm.  

 

Vem är du? 

Vi söker dig som har: 


•  en ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå 
•  några års erfarenhet av en liknande roll i konsult- eller projektorganisation 
•  en god förmåga att förstå ekonomi i ett helhetsperspektiv 
•  erfarenhet av fakturering och projektredovisning 
•  god kunskap i Office365, framförallt Excel 

Meriterande är om du har:  


•  erfarenhet att arbeta i Visma PX Control eller liknande projektredovisningssystem  
•  kännedom av Power BI

 Som person:  


•  är du duktig på att skapa goda relationer och gillar att ha kontakter med många olika människor 
•  är du duktig på att förklara saker på ett pedagogiskt sätt 
•  arbetar du strukturerat, är noggrann och kan ta eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir slutförda i tid 
•  motiveras du av att, självständigt, arbeta med siffror i en arbetsmiljö med högt i tak och med högt tempo

 

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket obehindrat i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov. 

 

Ansökan 

Om du känner att du är rätt person för tjänsten så vill vi önska dig varmt välkommen med din ansökan. Det är bara att klicka på Ansök nere till höger så har du tagit första steget till möjligheten att bli en del av en spännande, innovativ och kreativ arbetsplats med stort fokus på den enskilda medarbetaren. 

Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.    

Vi rekryterar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2022-10-09.  

OBS! Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl, utan kan enbart hantera ansökningar som kommer in via ansökningslänken.  

 

Vill du veta mer? 

Då är du välkommen att kontakta: 

Ia de Beer 

Avdelningschef Uppdragsstöd Öst 

Mejl: Ia.deBeer@tyrens.se 

Telefon: 010-452 23 27

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyréns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 19 oktober 2022

Besöksadress

205 19 Malmö Besök: Isbergs gata 15
None

Postadress

Peter Myndes Backe 16
Stockholm, 11886

Liknande jobb


Ekonom med faktureringsansvar / Billing Coordinator

3 juni 2024

Ekonomihandläggare till stadens centrala ekonomifunktion

Ekonomihandläggare till stadens centrala ekonomifunktion

24 maj 2024

22 maj 2024