Projektinköpare

Projektinköpare

Arbetsbeskrivning

ISS Facility Services vision är att bli världens främsta serviceorganisation och nyckeln till att vi kommer lyckas ligger i våra medarbetare. På ISS Facility Services levererar vi en serviceupplevelse som hjälper våra kunder att nå sina mål och det som främst särskiljer oss i branschen är vår förmåga att stärka och lyfta våra medarbetare. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 40 000 medarbetare i Norden och med närmare 500 000 medarbetare världen över är vi världens fjärde största privata arbetsgivare. Med vår unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal ser vi till att levandegöra 'The Power of the Human Touch' i hela vår serviceleverans. Vill du också bli en del i vår globala organisation och i vår resa till att bli världens främsta serviceorganisation?

Som projektinköpare i ISS ingår du i vår centrala inköpsavdelning och rapporterar till Category Manager, Subcontracting, Sweden och är placerad på vårt svenska huvudkontor i Liljeholmen.

Funktionen Inköp genomgår sedan några år en förändringsprocess och har som ett resultat av det arbetet fått en allt viktigare och starkare roll i företaget. Förändringsarbetet kommer fortsätta då vår omvärld ständigt förändras och vi på inköp även fortsatt ska bidra till ISS positiva utveckling. Inom ISS är inköpsfunktionens huvuduppgifter att säkerställa en stark och optimerad leverantörsbas, konkurrenskraftiga och bra avtal, att medverka i större kundupphandlingar samt optimera pågående kunduppdrag.

Dina främsta arbetsuppgifter:

• Vara inköpsfunktionens representant i komplexa kundupphandlingar samt vid uppstart av större kunduppdrag
• Göra upphandlingar och/eller nyttja existerande ramavtal för att finna bästa leverantörsbasen för enskilda unika kundupphandlingar
• Driva interna besparings- och upphandlingsprojekt
• Delaktig i att kontinuerligt utveckla våra processer, verktyg och mallar
• Ge support till organisationen gällande inköpsfrågor för relevanta kategorier, stort som smått. 


Din profil  

Som vår nya Projektinköpare är du en person som trivs i sociala situationer och i nära samarbete med andra. Det är även viktigt att du är bra på att bygga relationer då du kommer arbeta nära både leverantörer och kollegor. Då arbetet ofta innebär att arbeta mot tajta deadlines ser vi att du har ett strukturerat arbetssätt, är bra på att prioritera och ha många processer igång samtidigt. Rollen kommer innebära en del förhandlingar och vi ser därför att du gärna har ett intresse av detta och inte räds att gå in i nya situationer. Arbetet innebär även avtalsskrivning vilket gör att det är viktigt att du har ett öga för detaljer och gärna även ett juridiskt intresse.

Det viktigaste i denna roll tror vi är att du har ett genuint intresse för inköp och gärna en insyn i hur inköp fungerar överlag. Rollen kräver även ett analytiskt angreppsätt och en finansiell förståelse. Då du kommer arbeta mycket i Excel är grundläggande kunskaper inom programmet ett krav.

Som person är du resultatinriktad och du triggas av en föränderlig och resultatorienterad miljö, detta då branschen är i ständig förändring och du kommer arbeta mot uppsatta mål.

Din bakgrund

Vi ser denna position som en väg in till att ta ett större ansvar inom ISS och inköp, till exempel som Category Manager.

Du har en relevant högskoleutbildning, exempelvis inom ekonomi eller en ingenjörsutbildning.

Det är meriterande om du har minst 2 års arbetslivserfarenhet, antingen innan eller under studierna. Det är inget krav att du ska ha arbetat med inköp tidigare, vi värdesätter din personlighet och ditt intresse högre.

Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder

• Plats hos ett marknadsledande och internationellt bolag
• En roll där din insats både syns och gör skillnad
• En möjlighet till personlig och professionell utveckling som grund för större utmaningar inom ISS.


Tjänsten är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta erik.lundin@se.issworld.com  

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mejl utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com /jobba hos oss/se våra lediga jobb och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 25 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


29 april 2024

Inköpare till BRA Flyg

Inköpare till BRA Flyg

23 april 2024

26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024