Projektinköpare till globalt företag där produkten gör skillnad i världen!

Arbetsbeskrivning

Är du civil- eller högskoleingenjör inom till exempel inköp, ekonomi eller teknik? Om du utöver det har några års erfarenhet inom inköp så kan detta vara nästa steg i din utveckling. Gillar du en dynamisk och internationell arbetsplats? Till Xylem söker vi en projektinköpare som vill in på ett globalt företag med totalt cirka 17 000 anställda världen över. Xylem arbetar med att lösa stora globala vattenutmaningar och det är en av många anledningar att Xylems medarbetare brinner för det dom gör dagligen. Vill du komma in på en fartfylld internationell arbetsplats med erfarna kollegor, och vara med och skapa ett team inom området, så är detta tjänsten för dig! Sök tjänsten omgående då vi selekterar löpande.

OM TJÄNSTEN
Som projektinköpare hos Xylem kommer du ingå i ett team om fyra personer och ni kommer gemensamt samt individuellt arbeta med företagets inköp inom produktutvecklingsprocessen. Kontaktnätet är omfattande där tjänsten förutsätter ett kommunikativt samarbete.

Xylem är ett globalt företag och du kommer arbeta från deras kontor i Sundbyberg, där de sitter cirka 350 personer. Bolaget är ett teknikföretag som arbetar med utveckling av pumpar och mixerprodukter. Xylems produkter och lösningar är förstklassiga med erfarenhet i branschen, finns dom till för att lösa världens mest utmanande vattenproblem.

Xylem har vunnit flera olika priser, varav ett pris är Guldknappen, utnämnda till Sveriges mest föräldravänliga arbetsplats, då de gör allt vad dom kan för att få ihop arbetslivet med privatlivet.

Du kommer i rollen som projektinköpare ingå i ett engagerat team med möjlighet att påverka i strategiska sammanhang. Det är alltså en ny lagspelare vi söker.

Detta är ett konsultuppdrag. Behovet gäller perioden fram till september 2020. Om du är rätt person så har det tidigare visat sig finnas goda möjligheter till förlängning och framtida anställning på företaget.

Du erbjuds


* En arbetsplats där ni tillsammans förbättrar livsvillkoren för människor runtom i världen
* En tillvaro som innebär att ständigt arbeta med nya innovationer inom vattenområdet som motsvarar och besvarar de växande behoven hos Xylems kunder
* Ständig utveckling och kompetensutveckling med tiden i form av utbildningar, mentorskap etc.
* Att få vara med att bygga upp ett starkt inköpsteam samt skapa egna rutiner och strategier


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här

ARBETSUPPGIFTER
Som projektinköpare på Xylem kommer ditt fokusområde vara inköp både internt samt externt. Du kommer arbeta ut mot leverantörer, både nya och befintliga. I och med att ni är ett mindre team kommer det vara av stor vikt med samarbete och att ni tillsammans sätter strategier för hur ni ska arbeta med leverantörsval samt ut mot de interna grupperna. Utifrån projekten kommer du att delta i olika utvecklingsprojekt och driva dessa framåt, både individuellt samt i grupp.

VI SÖKER DIG SOM
* Är civil- eller högskoleingenjör inom till exempel inköp, supply chain, ekonomi eller teknik alternativt har likvärdig erfarenhet som vi bedömer är passande för tjänsten.


* Efter din examen tagit dig an roller inom tekniskt inköp och arbetat inom relevanta branscher, vilket då till exempel kan vara verkstadsindustrin eller liknande.
* Vidare ser vi att du talar och skriver flytande på svenska såväl som engelska, då båda språken förekommer i Xylems dagliga processer.


Meriterande är om du har erfarenhet från logistikbranschen.

Som person är du:


* Målmedveten
* Strukturerad
* Kommunikativ
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägning
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sundbyberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Xylems önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
På Xylem arbetar 17 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2018 en omsättning på 5,2 miljarder dollar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 8-17, flex
  • Publicerat: 11 maj 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Supply Chain Coordinator

Supply Chain Coordinator

8 februari 2024

Supply Chain Coordinator

Supply Chain Coordinator

3 januari 2024