Projektkoordinator för start mitten av juni

Arbetsbeskrivning

Om Ikett Personalpartner AB

Ikett är företaget som hyr ut kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän inom industribranschen. Sedan 1990 har Ikett försett den svenska arbetsmarknaden med professionell personal.

Vi söker nu en projektkoordinator för uppdrag hos vår kund i KAK-området, start i mitten av juni. Intervjuer sker from 20/5.

Om tjänsten

Tjänsten innebär mycket kontakt med flera olika avdelningar/personer inom avdelningen provning samt att diskutera/komma överens med personal inom olika avdelningar/provningen och genomföra diverse provkörningar/analyser/provuppdrag osv. Även planering/samordning ingår.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Sköta inköpsärenden dvs. vara kontaktperson för förfrågningar inom provning, konstruktion samt beräkning. I arbetsuppgifterna ingår att lägga rekvisitioner, godsmottaga leveranser (både material samt konsulttjänster) och begära ändringar av befintliga beställningar. Man ska även hålla ”ordning och reda” på beställningar genom en excel-lista samt mapp-system inom avdelningen.
• Planera och hålla ordning på privenheter till projektet i samråd med provningsingenjören. Även närvara på ”PULS-möten” för att få provenheter byggda av prototypavdelningen.
• Utföra provning/undersökningar inom projektet samt provningsavdelningen. Detta innebär allt från att utifrån kundens kravspecifikation tillsammans med kollegor göra en bedömning hur provet ska utföras till att vara med vid analysarbetet efter utfört prov och förmedla detta till "provbeställaren".
• Samordna all EOL-provning mellan prototyp/provning som sköts av provningen mot olika slutkunder.
• Samordna analysarbeten som ibland drivs av projektgruppen vid behov.
• Förbättringsarbete inom projektet och provningsavdelningen.


Din profil

• Ingenjörsbakgrund
• Erfarenhet av projektledning/samordning/planering/administration
• Bra driv och våga ta egna initiativ och beslut.
• Ordningsam och strukturerad, gillar att ha ordning och struktur inom arbetsuppgifterna.
• Målfokuserad och resultatsdriven, kunna fokusera snabbt och leverera inom rätt tid, nivå och kunskap.
• Kunna dokumentera samt förmedla information skriftligt, tex provrapporter, presentationer osv.
• Kunskap inom MS Office programvaror.
• Språk: Svenska, Engelska. Tyska är önskvärt men ej krav.

Du har god kommunikativ förmåga och är van att ha ”många bollar” i luften. Du trivs att arbeta i en dynamisk och föränderlig tillvaro i en internationell miljö med mycket externa kontakter. Du är även noggrann och ordningsam eftersom dokumentation och ordning/reda är viktigt både inom beställning av artiklar och vid utförandet av prover.

Vi vill ha din ansökan senast den 20/5. Vi tar enbart kontakt med sökanden som uppfyller kravpofilen.

Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Malmberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mats Aronsson
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 14 maj 2014

Besöksadress

Tång Lindströms Väg 6, Eskilstuna
None

Postadress

Tång Lindströms Väg 6
Eskilstuna, 63346

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024