Projektledare ärendehantering

Projektledare ärendehantering

Arbetsbeskrivning

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Kanslifunktionen är en del av kommunledningsstaben och är ett administrativt stöd till den politiska ledningen och här finns kommunstyrelsens diarium, notarius publicus och all service runt borgerliga vigslar. När det är valår är det praktiska genomförandet av valen en stor uppgift.
I övrigt arbetar kanslifunktionen med juridiska ärenden och kommunövergripande utredningar. I kanslifunktionen ingår även överförmyndarverksamhet, krisberedskaps- och säkerhetsfrågor, folkhälsa, projektledning och kvalitetsutveckling.

Vi söker dig som har en känsla för, och ett intresse av, arbete i en politiskt styrd organisation.
Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ansvara för att genomföra en upphandling av nytt ärendehanteringssystem i samverkan med upphandlingsenheten. Som stöd i arbetet finns systemförvaltare, kommunsekreterare, representanter från IT, handläggare med flera. Efter genomförd upphandling är uppdraget att implementera och utbilda i det system som har upphandlats.
I uppdraget kan även övrigt förekommande arbetsuppgifter inom kansliets verksamhet utefter möjlighet och behov bli aktuellt, till exempel att delta i valkansliets arbete med genomförande av val 2022.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en samhällsinriktad utbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har god kunskap om offentlig sektor, framförallt i kommunal förvaltning samt projekt och utvärderingsmetodik. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och du har en hög förståelse för de politiska processerna. Du har tidigare erfarenhet av att hålla i utbildningar/föredragningar och av att leda arbetsgrupper.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i den kommunala beslutsprocessen och om du har deltagit som verksamhetsrepresentant i tidigare upphandlingar av ärendehanteringssystem eller liknade omfattande upphandlingar.
Uppdraget kräver att du är datorvan och har en god kunskap i Officepaketet.

Som person är du strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är självgående och kan hantera flera frågor simultant och du har en god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf kanslichef Anita Dalengren
0321-595012
Assistent Mona Brolin
0321-595015
Kanslichef Pehr Johansson
0766-43 50 12
Kanslichef, Ulricehamns kommun Pehr Johansson
0321-595012

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ulricehamns kommun, Kanslifunktionen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2021
  • Ansök senast: 1 december 2021

Besöksadress

Höjdgatan Ulricehamn
None

Postadress

Höjdgatan
Ulricehamn, 52386

Liknande jobb


Program Manager to Business Tech

Program Manager to Business Tech

20 maj 2024

Senior IT Project Manager

Senior IT Project Manager

18 maj 2024

18 maj 2024

17 maj 2024