Projektledare DUBBing Reskontra till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning

För vår kund, en större myndighet i Örebro, söker vi nu en Projektledare DUBBing-Reskontra. Uppdraget är på 100 % upp till en heltid och beräknas starta 2016-05-17. Experis erbjuder projektanställning eller samarbetsavtal om du är underkonsult med eget bolag. Resor kan förekomma någon gång i månaden.

Du kommer att vara Delprojektledare i projekt DUBBing Reskontra:

Projektledning såsom efterlevande av projektuppdrag såsom tidplan, budget, måluppfyllelse, rapportering, eskalering, riskanalys, korrigeringar av desamma. Rapportera och samarbeta med projektägare och styrgrupp för uppdraget. Samarbete med övriga projektledare och förvaltningsledare på så sätt att kundens övergripande portfölj och prioriteringar fullföljs även då det kan påverka det enskilda projektet. Då mycket av verksamheten inom IT-avdelningen bedrivs genom agilt arbete är det en förutsättning att kunna driva projekt under dessa förutsättningar, d.v.s. agila leveransteam som levererar in till projekten samt fasta resurser inom övrig verksamhet.

Projektet är ett genomförande projektet baserat på DUBBing Reskontra Proof Of Concept (POC). Uppdraget är att införa valt standardsystem för hantering av reskontra för trängselskatt och infrastrukturavgifter och ersätta nuvarande stordatorlösning för dessa flöden. Detta inkl. även användargränssnitt och integrationer till närliggande system, bl. a. beslutssystem och Agresso. Utifrån regelverk som kundens omfattas av ska projektet säkerställa korrekt hantering för debitering, uppföljning, betalningsmatchning och bokföring.



Vem är du?

Vi kan se att du som söker denna tjänst har hög generalistutbildning, eller mycket hög kompetens inom relevant område och minst 9 års erfarenhet inom ledning och styrning med anknytning till IT. Din självständighet är mycket stor, du tar huvudansvar för ledning av en större grupp. Det kräver att du har god kunskap inom ITIL, projekt- och förvaltningsstyrningsmodeller samt metoder för kostnads och nyttoberäkningar.

* Du ska ha erfarenhet av att leda IT-projekt i stora och komplexa organisationer inom t.ex. offentlig förvaltning. Stor organisation innebär att arbete tidigare utförts inom organisationer som har ett djup med flera organisatoriska nivåer samt en komplexitet som innebär att det finns flera beroenden från andra uppdrag som påverkar det egna projektet/delprojektet samt en förvaltningsorganisation som påverkar pågående uppdrag och projekt.
* Du ska ha erfarenhet av att tillämpa standardiserade metoder för projektstyrning/förvaltningsstyrning t ex PLUS, XLPM, PM3 eller liknande.
* Du ska ha erfarenhet av att leda projekt med ett agilt arbetssätt.
* Du ska ha erfarenhet att jobba med verksamhetsutveckling (och då framförallt med tanke på den agila omställning som pågår inom myndigheten).

Mervärde ges om du har någon typ av projektledarcertifiering, är certifierad i SCRUM, erfarenhet gällande presentationsteknik och även kan upprätta avtal mot extern part, t.ex mellan olika myndigheter.

För att trivas i den här rollen är du strukturerad, initiativtagande, ansvarstagande och kan driva arbeten självständigt framåt. Du har goda ledaregenskaper och tycker om att jobba i team såväl som även ensam i olika projekt och van vid att jobba mot mål och deadlines och har en god kommunikativ förmåga.



Vad kan vi erbjuda dig?

Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.

* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.

* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.

* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.



Kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten kan du kontakta konsultchef Marika Johansson på

Välkommen med din ansökan till Experis specialisten på specialister!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 18 april 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


klienttekniker

klienttekniker

12 april 2024

Förvaltningsledare IT

8 februari 2024

Learning & Development Specialist

Learning & Development Specialist

25 januari 2024