OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med 2500 medarbetare som alla bidrar till vår mångfald är vi en dynamisk kommun i framkant. Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Samla ny energi i pisten i Sydsveriges största skidanläggning eller upplev vårt mångsidiga kulturliv – här finns något för alla.
I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet.
*tjänster som är kortare än 6 månader samt vissa befattningar kan undantas
Under 2014 genomfördes en förstudie kring arbetsmarknadsåtgärder och resultatet blev en metod baserad på erfarenheter från 200 tidigare genomförda projekt samt forskning i Norden. Projektet Konjunkturpaketet ska nu under drygt två år testa metoden och sprida både resultatet och metoden vidare.
Mer information om projektet finner du under
www.gislaved.se/konjunkturpaketet
Projektet ägs av utvecklingsenheten, en av sju enheter som ingår i kommunstyrelsekontoret, men kommer att arbeta med flera av de 9 förvaltningarna i Gislaveds kommun. Inom utvecklingsenheten arbetar vi med att stödja kommunstyrelsen i arbetet med de strategiska utvecklings- och tillväxtfrågorna.
Tjänsten är direkt kopplat till projektet Konjunkturpaketet, som är ett arbetsmarknadsprojekt, finansierat av Europeiska Socialfonden och Gislaveds kommun. Projektet är ett samarbete mellan offentlig, privat och civil sektor och skall testa och implementera en metod. Metoden bygger på ett samspel och en tät kontakt mellan olika aktörer, såväl med leverantörer som med myndigheter och olika branschorganisationer inom näringslivet. Denna samverkan ska också leva vidare efter projektets slut med syftet att ha ökad beredskap vid konjunktursvängningar i framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Som Projektledare för Konjunkturpaketet har du ett helhetsansvar och en nyckelroll i att samordna projektets olika aktörer, kommunicera till mellan dessa och med målet att implementera en metod.
De olika samverkansaktörerna stödjer projektet, dels genom att bidra med processledning, delta i styrgrupp, referensgrupp och arbetsgrupp för paketering av insatser, dels med sitt ordinarie arbete, som t ex genom handläggning för individer som deltar i projektet.
Aktörerna i projektet är såväl myndigheter som branschorganisationer och privat näringsliv.
I tjänsten ingår bl.a. följande arbetsuppgifter:
• Ledning, styrning och samordning av projektet i enlighet med projektansökningens mål, budget och tids- och aktivitetsplan.
• Kommunikation av projektet till berörda aktörer och intressenter.
• Uppmuntra och systematisera samverkan mellan projektets aktörer.
• Koordination av olika insatser som kommer att erbjudas deltagarna i projektet.
• Anordna och leda en del av de aktiviteter som kommer erbjudas aktörer och deltagare.
• Metodutveckling och uppföljningsarbete.
. Projektadministration
Tjänsten är en allmän visstidsanställning under 2 år med möjlighet till förlängning ytterligare ca 6 månader.
KVALIFIKATIONER
• Du har projektledarutbildning på högskolenivå minst 2 år eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Du har goda IT-kunskaper, kan hantera, analysera och presentera statistik och andra uppföljningar.
• Du har lätt för att samarbeta, tycker om att arbeta i team men är också självständig i ditt arbete
• Du ser möjligheter i arbetet, är engagerad och tar initiativ, är lyhörd och kan sammanfatta och prioritera stora mängder information.
• Du ser mångfald som ett naturligt förhållningssätt i ett utvecklingsarbete.
• Du ser kommunikation genom olika medier som ett naturligt sätt att arbeta.
• Körkort B
Meriterande:
• Erfarenhet av projekt och processledning.
• Yrkeserfarenhet av utvecklingsprojekt.
• Vana av analys eller utredningsarbete med samhällsutvecklande inriktning.
• Erfarenhet av både offentlig och privat sektor.
• Du har ett entreprenöriellt förhållningssätt till att lösa problem.
• Flerspråkighet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gislaveds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "sök tjänsten".
Obs, p.g.a. semestertider så besvaras frågor från 2015-08-03.
Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helen Sundström
nås via kommunens växel
0371-810 00
Upphandlingschef Helen Sundström
Turismstrateg Emelie Romland
0371-811 83
Vik. turismstrateg Emelie Romland
0371 81183
Turismhandläggare Maria Lönnegren Wikensten
0371-811 83
Turismhandläggare Charlotta Hurtig
0371-815 41
Funktionschef för reception och växel Linda Johansson
0371-81201
Controller Ann-Louis Edén
0371-816 65
Kanslichef Eva Gardelin-Larsson
0371-811 89